Rosler MURR2 Schunk

Peugeot 3008 Hybrid4 300 ujede 54 km na elektřinu

Velmi povedený model SUV Peugeot 3008, který byl představen ve druhé polovině letošního roku, má v nabídce pestrou škálu pohonných jednotek včetně plug-in hybridu. Ten se z domácí zásuvky nabije za 8 hodin.

 

Nové SUV Peugeot 3008 vypadá mohutně i díky plastovým chráničům prahů dveří a blatníků kol, uvnitř je ale příjemný a útulný interiér. Dvě výkonové varianty hybridního ústrojí SUV 3008 umožňují výběr buď slabšího modelu s pohonem pouze předních kol, nebo silnější verze s pohonem všech kol.

Výkonný ekonom
Verze s pohonem dvou kol Hybrid 225 o celkovém výkonu 165 kW kombinuje motor 1,6 PureTech (132 kW) s elektromotorem o výkonu 80 kW spojeným s převodovkou e-EAT8. V čistě elektrickém režimu udává výrobce dojezd až 56 km (podle WLTP). Silnější varianta Hybrid4 300, kterou jsme měli k dispozici na redakční test, disponuje celkovým výkonem 220 kW, což je nadprůměrná hodnota. Kombinuje motor 1,6 PureTech (147 kW) s dvojicí elektromotorů (81/83 kW). První je vepředu spojen s převodovkou e-EAT8 a druhý zajišťuje pohon zadních kol. Jde o pozoruhodně úspornou, přitom výkonnou verzi s pohonem všech kol. Režim 4WD, který je k dispozici i v elektrickém režimu, poskytuje lepší trakci na obtížném povrchu a v elektrickém režimu by měl podle tabulky ujet až 59 km.
Systém hybridního pohonu prostor pro cestující nikterak neomezuje, proto je interiér dostatečně prostorný. Díky tomu bylo možné zakomponovat do vnitřního prostoru akumulátor o kapacitě 13,2 kWh, zato zavazadelník je menší. Jeho 395 l je v tomto segmentu podprůměrných. Do zavazadlového prostoru zasahuje i zmenšená 43litrová benzinová nádrž.
V režimu 4WD pomáhají spalovacímu motoru oba elektromotory a z kapacity baterie 13,2 kWh je pro jízdu využitelných jen 10,4 kWh. Díky elektronicky distribuované energii na všechna čtyři kola se podvozek odvděčí skvělou přilnavostí nejen na mokrých površích, ale i v ostřejších serpentinách. Udávaných 59 km dojezdu v elektrickém režimu se nám zdolat nepovedlo, „pouze“ 54 km, což je i tak jeden z nejlepších výsledků mezi vozy SUV. V tomto režimu je nejvyšší rychlost 135 km/h. 
Cena testované verze s pohonem všech kol je pouze v nejvyšší výbavě GT za cenu 1 200 000 Kč vč. DPH, což je o téměř 200 000 Kč více než o stupeň hůře vybavená verze s pohonem pouze předních kol. Ve shodné výbavě GT je pak rozdíl 120 000 Kč.

Vyplatí se dobíjet
Při testu jsme měřili spotřebu paliva se zcela vybitými akumulátory a naměřili jsme v kombinovaném provozu spotřebu 6,9 l na 100 km jízdy. A protože dojezd na elektřinu je 54 km, můžeme jednoduše spočítat reálnou spotřebu.
Pokud plug-in nabijeme každých 100 km, což je při městských jízdách reálné, budeme jezdit za 3,2 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 300 km, spotřeba bude 5,7 l/100 km. Pokud se plug-in nabije jen jednou za 400 km, klesne spotřeba oproti benzinové variantě pouze o 1 l/100 km, tj. 5,9 l/100 km.

 
Publikováno: 21. 1. 2021 | Počet zobrazení: 153 článek mě zaujal 30
Zaujal Vás tento článek?
Ano