Rosler MURR2 Schunk

Vodíková perspektiva Airbusu

Společnost Airbus, jeden ze dvou největších světových výrobců civilních dopravních letadel, se také zaměřuje na vodík, v němž vidí budoucnost letecké dopravy.

 
Letectví představuje přibližně 3,6 % emisí CO2 vyprodukovaných v EU. Evropská komise (EK) odhaduje nárůst emisí do roku 2040 až o 150 %, pokud nenastoupí opatření k jejich snížení.
CEO Airbusu Guillaume Faury přivítal nedávno zveřejněnou vodíkovou strategii EK a zdůraznil, že společnost Airbus hodlá rozvíjet udržitelnou leteckou dopravu, přičemž nástrojem k dosažení tohoto cíle může být právě vodíkový pohon. Ten firma považuje za „jednu z nejslibnějších dostupných technologií“ pro dekarbonizaci letecké dopravy a plánuje do své nízkouhlíkové strategie pro budoucí výrobu zakomponovat vodíková paliva.
Francie v červnu představila plány na pomoc odvětví letecké dopravy. Součástí balíčku o objemu 15 mld. eur je i 1,5mld. podpora na výzkum, která by měla mj. podpořit vývoj uhlíkově neutrálního letadla, jež by nahradilo populární model A320. Jako vhodnou cestu vidí biopaliva a vodík. Guillaume Faury uvedl, že létat s nulovými emisemi by mělo být možné již po roce 2035, kdy by měl Airbus začít s hromadnou výrobou takovéhoto stroje. Vodík má oproti bateriím v letectví výhody, zejména pokud jde o poměr výkonu a hmotnosti, ovšem i svá omezení, zejména v případě strojů pro delší vzdálenosti.
 
Publikováno: 11. 9. 2020 | Počet zobrazení: 171 článek mě zaujal 34
Zaujal Vás tento článek?
Ano