Rosler MURR2 Schunk

Omlazená ekologická flotila

V logistice značky ŠKODA AUTO kompletně obměnili manipulační techniku a nyní využívají 838 nových pomocníků.

 

Ve výrobních provozech, logistických halách i na plochách všech závodů ŠKODA AUTO denně slouží flotila 838 vozů manipulační techniky. Nepřetržitě zásobuje montážní linky celé automobilky potřebnými díly, pomáhá s údržbou výrobních prostor a s vykládkou a nakládkou materiálu.
Ještě před rokem 2006 byla flotila manipulační techniky plně ve vlastnictví firmy, čítala až 16 různých značek a její průměrné stáří dosahovalo až čtrnácti let. Nyní jde o pouhé čtyři roky, neboť od 1. března letošního roku všechny stroje procházejí postupnou výměnou.
„Proces obměny manipulační techniky v současnosti financujeme prostřednictvím operativního leasingu. Nová flotila umožňuje zaměstnancům pracovat s nejmodernější technikou splňující nejnáročnější ergonomické a ekologické požadavky,“ vysvětluje Jiří Cee, vedoucí Logistiky značky ŠKODA AUTO. Jde především o tahače, ať už se sedící nebo stojící obsluhou, retraky s výškou zdvihu až 9,2 metru, čelní vysokozdvižné tří- a čtyřkolové vozíky s nosností až šest tun a speciály. Manipulační technika disponuje řadou nových funkcí. Například 12- a 24voltovými zásuvkami, které slouží k dobíjení čtecích zařízení a tabletů potřebných při práci v logistických provozech.
Mezi bezpečnostní prvky patří modré LED osvětlení v přední i zadní části vysokozdvižných vozíků, které upozorňuje na jejich pohyb, nebo ochranné mříže nad střechou kabin, které zabraňují jejich poškození při pádu drobných předmětů. Manipulační technika disponuje také bezpečnostními pásy proti vypadnutí a případnému zranění obsluhy.
Výrobci mysleli i na zaměstnance, kteří s vozíky denně pracují. Pro komfort a zajištění ergonomie práce nahradili páčky ovládání loketní opěrkou a joystickovým ovládáním, přídavné topení nově pomůže v chladnějším počasí s ohřevem kabiny a robustní koženkové (hygienické) sedačky pro větší pohodlí obsluhy.

Zelená technika
Nová flotila vykazuje nižší hodnoty NOx a CO2, ale i tzv. nespálených uhlovodíků (HC).
Každý dieselový vozík přináší v Mladé Boleslavi roční úsporu CO2 ve výši 3,2 tuny, v Kvasinách dokonce čtyř tun, neboť je v provozu ve více směnách. Výměna manipulační techniky znamená ročně úsporu téměř 200 tun CO2.
Vozíky na Li-Ion baterie jsou ještě šetrnější. Každý oproti dieselové verzi uspoří emise ve výši přesahující 20 tun. V přepočtu je na odbourání jejich CO2 nutná ročně pouze desetina (1600) z vzrostlých stromů.

 
Publikováno: 24. 7. 2019 | Počet zobrazení: 611 článek mě zaujal 141
Zaujal Vás tento článek?
Ano