Rosler MURR2 Schunk

Rekordní kovový díl pomocí AM

Americký Ford ve spolupráci s týmem evropských výzkumníků vyrobil údajně největší kovovou součást pro užitkové vozidlo pomocí aditivní výroby v automobilové historii.

 

Složitý hliníkový rozdělovač, který dodává vzduch z turbodmychadel do válců motoru, je instalován v modelu Ford F-150 Hoonitruck s motorem V6 EcoBoost o objemu 3,5 litru, který vlastnil Ken Block, hvězda oblíbené automobilové závodní řady Gymkhana z Youtube. Evropští výzkumníci Fordu tento unikátní díl navrhli a prováděli strukturální analýzu, inženýři amerického střediska Ford Performance provedli simulace výkonu motoru. Samotný produkt byl pak vyroben v Institutu pro digitální aditivní výrobu v německých Cáchách, přičemž celý proces výroby rozdělovače, který váží téměř 6 kg, zabral 5 dnů.

Raphael Koch, inženýr ve Ford of Europe, uvedl: „Měli jsme přístup k neuvěřitelné technologii, ale tento unikátní projekt nás i naši výpočetní sílu dotlačil na absolutní limit. Rozdělovač má složitou síťovou strukturu, kterou nelze vyrobit pomocí tradičních výrobních metod."

 
Publikováno: 31. 3. 2019 | Počet zobrazení: 775 článek mě zaujal 173
Zaujal Vás tento článek?
Ano