Rosler MURR2 Schunk

Voštinové termoplasty dobývají průmysl

Na březnovém veletrhu JEC World 2018 v Paříži představila belgická firma EconCore výsledky nového vývoje v oblasti voštinových kompozitů vyrobených z modifikovaných polykarbonátů, polyamidu 66 a polyfenylensulfidu.

 

V loňském roce se EconCore zaměřila na vývoj aplikací pro oblasti automobilového průmyslu, letectví nebo stavebnictví, a nyní vstupuje do konečné fáze validace těchto technických termoplastů. Její proces ThermHex splňuje rostoucí potřebu nahrazovat složité, těžké a drahé součásti v aplikacích napříč odvětvími. Mezi produkty, které využívají tuto technologii, patří např. lehké fotovoltaické panely Armageddon Energy s PA plástovým pláštěm, stejně jako vnitřní vzduchový modul s vynikajícími požárními, kouřovými, a netoxickými vlastnostmi či úložná jednotka s plástovým pláštěm pro letadla.
Novinka našla uplatnění nejen v leteckém průmyslu, ale i u výrobců automobilů. Například Toyota přijala unikátní technologii voštinového pláště pro svůj nový hybridní model Prius PHV, kde je řešení ThermHex, založené na termoplastické technologii voštinového jádra, implementováno v krytu kabiny. Samotný obal byl vyvinut společností Gifu Plastics, která používá proces ThermHex pro výrobu termoplastových voštinových výrobků pro obalové a logistické aplikace. Se svými partnery v oblasti automobilového průmyslu rozšířila portfolio o automobilové interiéry. Tyto nové produkty splňují specifikace automobilových součástí, včetně trvanlivosti, odolnosti proti teplu a chladu.


Lehké a snadno tepelně tvarované materiály s voštinovými jádry přitahovaly od svého uvedení zájem automobilových výrobců OEM v Evropě i Severní Americe. Technologie ThermHex je nepřetržitý proces výroby termoplastických plástů integrovaných s laminováním skládaných vrstev in-line. Díky efektivnímu procesu jsou výsledné sendvičové panely nejen výjimečně silné a lehké, ale i hospodárné. Kvůli své síle a tuhosti poskytují např. v případě zmíněné aplikace u automobilky Toyota jako hlavní součást krytu kufru až 50% úsporu hmotnosti ve srovnání s tradičními materiály. Což je právě u hybridních vozidel, kde je kladen důraz na snížení hmotnosti, ale při dodržení bezpečnostních parametrů, klíčová výhoda oproti konvenčním materiálům. Jak zdůrazňuje Jochen Pflug, generální ředitel společnosti EconCore a vynálezce technologie ThermHex, účinnost tohoto procesu umožňuje, aby struktura voštinových plástů byla přenesena do nákladově náročnějších aplikací a šetřila přírodní zdroje tím, že nahrazuje těžší suboptimální konstrukce.

 
Publikováno: 31. 5. 2018 | Počet zobrazení: 1044 článek mě zaujal 201
Zaujal Vás tento článek?
Ano