Rosler MURR2 Schunk

Nový D-Max je ISUZU

Robustnost a elegance, to jsou atributy, kterými se nemůže pochlubit každý pick-up. D-Max je výkonný pracant se sportovním zaměřením, se kterým se svezete i v obleku do divadla. Výrobce jej vybavil vysokou mírou bezpečnosti, do vínku dostal nový turbodiesel a také nové snížené ceny.

 

D-Max je všestranně použitelný a díky individuální přizpůsobivosti najde uplatnění nejen ve firemní sféře jako užitkové vozidlo, ale i v soukromí jako transportér. Design novinky je kompletně přepracovaný a optimalizovaný v aerodynamickém tunelu. Nabízí tři verze kabin (Single Cab, Space Cab a Double Cab) a osm barevných odstínů karoserie. K původním třem úrovním výbav (Basic, Custom a Premium) přibyla nově ještě doplněná výbava Premium+. Vozy jsou již od základní verze Basic bohatě vybaveny, např. klimatizací, ergonomicky optimalizovanou kabinou, centrálním zamykáním, elektricky stahovanými okny či vyhřívanými zpětnými zrcátky. Od druhé úrovně Custom jsou v nabídce další užitečná vybavení jako např. elektricky sklopná vnější zrcátka se zabudovanými směrovkami, volant potažený kůží, multifunkční infodisplej, tempomat, CD/MP3, Bluetooth-handsfree, nastavitelné sedadlo řidiče nebo 18“ kola z lehkých slitin. Úroveň Premium nabízí např. vyhřívaná přední sedadla, elektricky polohovatelné sedadlo řidiče, automatickou klimatizaci, DVD/Audio s 8 reproduktory, parkovací zpětnou kameru nebo bezklíčové odemykání. Nová výbava Premium+ má navíc navigační systém.

Ekologicky šetrnější motor
Pick-up pohání výkonný 1,9 l, přeplňovaný turbodiesel o výkonu 120 kW při 3600 ot.min-1. Maximum točivého momentu 360 Nm dosahuje v rozmezí 1800 - 3200 ot.min-1. Díky novému systému pohonu disponuje i při plném naložení nebo s přívěsem tažnou silou, na kterou jsou uživatelé těchto pick-upů zvyklí z předchozích 2,5 - 3litrových motorů. Tento výkonný turbodiesel s přímým vstřikováním common rail a mezichladičem stlačeného vzduchu má nabízet nejlepší jízdní a pracovní vlastnosti, přitom spotřebuje i při vyšším výkonu méně paliva. Výrobce udává spotřebu mezi 6,2 a 7,8 l na 100 km v závislosti na výbavě a konstrukční verzi. Tomu odpovídají i emise CO2 s hodnotami 163 - 205 g/km. Motor splňuje i bez přídavku močoviny (AdBlue) emisní normu Euro 6. Výrobce, který nyní označuje nový D-Max za nejhospodárnější a nejekologičtější vůz ve svém portfoliu, poskytuje na všechny modely 5letou záruku nebo do 100 000 km.
Všechny kabinové verze jsou osazeny 6stupňovou manuální převodovkou, ale u verzí Space Cab (4 místa) a Double Cab (5 míst) lze na přání objednat 6stupňovou automatickou převodovku. U dvoumístné verze Single Cab je možné se rozhodnout pro pohon pouze zadní nápravy nebo k dodatečně připojitelnému pohonu všech čtyř kol. Ten mají modely Space Cab a Double Cab už v sériové výbavě. Verze Single Cab a Space Cab s pohonem na všechna čtyři kola jsou k dostání také jako verze Cab a Chassis.
Isuzu nabízí zvláště v provedení Single Cab velkou kapacitu na přepravu objemného nákladu díky využitelné ložní délce 2,31 m a šířce 1,57 m. Při využití pouze zadní nápravy může naložit až 1225 kg, v případě 4WD 1081 kg. Varianta Space Cab disponuje vnitřními rozměry ložní plochy 1,8 m délky a 1,53 m šířky s nákladovou rezervou 1026 kg. Čtyřdveřový Double Cab má nejmenší plochu nákladového prostoru (délka 1,55 a šířka 1,53 m) s užitečným zatížením 991 kg, ale splňuje nejvyšší nároky na cestovní pohodlí.

Prioritou bezpečnost
Základ nového D-Maxe tvoří vyztužená kabina a kvalitní konstrukce karoserie s vysokopevnostním rámem vozidla a oboustranně galvanizovanými ocelovými plechy. Všechny dveře jsou vyztuženy proti bočnímu nárazu, vozidlo disponuje bezpečnostním sloupkem řízení a nastavitelnými bezpečnostními pásy s přitahovači pásu a také upevnění dětských sedaček podle standardu Isofix.
Už ve standardním provedení má pick-up spoustou asistenčních a bezpečnostních systémů. Mezi ně kromě šestice airbagů patří např. protiblokovací brzdový systém (ABS) s elektronickým rozdělováním brzdných sil (EBD), inteligentní brzdový asistent (aktivně podporuje nouzové brzdění), kontrola stability (ESC) a kontrola trakce (TCS), denní svícení s technologií LED, asistent jízdy do vrchu (HSA), asistent jízdy z vrchu (HDC).
Ve verzích s připojitelným pohonem předních kol a redukčním převodem nabízí D-Max velmi dobrou průchodnost i náročného terénu. Maximální boční náklon je udáván až 49°.

Variabilnější díky úpravám
To, že je tento pick-up i robustní pracovní nástroj, dokládá možnost instalace např. třístranného sklápěče pro všechny kabinové verze. Díky této možnosti se stává velice flexibilním při skládání těžkého stavebního materiálu (písek, štěrk apod.). Nebo jej lze vybavit mohutnou radlicí na odklízení sněhu. Díky nákladu 1,2 t (u 2WD) a zatížením návěsu 3,5 t (u 4WD) dokáže zvládnout všechny náročné činnosti. K rozsáhlému příslušenství patří i hardtopy, rámy, plachty, ochranné plastové vany ložného prostoru, přípojky k návěsu, ochranné kryty podvozku, off-road příslušenství či nosiče jízdních kol apod.
Isuzu přichází nejen s novým modelem, ale také s výrazně nižšími cenami pro něj. Základní verze D-Max v provedení Single Cab 4x2 v nejnižší výbavě Basis se dá pořídit za 489 050 Kč bez DPH a nejprostornější model Double Cab 4x4 v nejvyšší výbavě Premium+ s automatem vyjde na 803 223 Kč bez DPH. /pk/

 
Publikováno: 31. 8. 2017 | Počet zobrazení: 1204 článek mě zaujal 239
Zaujal Vás tento článek?
Ano