hnv murr

Rusko a Čína budou spolupracovat v leteckém průmyslu

Dosud dominantním leteckým výrobcům, Airbusu a Boeingu, může už brzy vyrůst nezanedbatelná konkurence. Rusko se dohodlo s Čínou na společném vývoji dálkového letounu, který míří do segmentu velkých dopravních letadel a na vývoji těžkotonážního vrtulníku. 

 

Investice do vývoje nového letounu dosáhnou podle informací ruského ministerstva průmyslu a obchodu 7 - 8 mld. dolarů. Rusko již dříve avizovalo záměr pokrýt celý svůj trh dopravních letadel domácí výrobou. „Spolu s ČLR jsme dosáhli dohody o vytvoření dálkového širokotrupého letounu. Vývoj letadla začne podle slov ruského vicepremiéra Dmitrije Rogozina již v blízké budoucnosti. Výsledný připravovaný stroj má být alternativou Airbusu A330 a podobných letounů (např. Boeingu Dreamliner a částečně i Airbusu A350). Do provozu by se měl dostat v letech 2023 až 2025, jak uvedl již dříve Michail Pogosjan, šéf United Aircraft Corporation, které patří firma Irkut, považovaná za jednoho z klíčových účastníků společného projektu. Irkut předpokládá, že světové aerolinky budou v příští dekádě hledat náhradu právě za tyto stroje.
Kromě nového letadla chtějí obě země společně vyvinout i modernizovanou verzi největšího a nejvýkonnějšího vrtulníku na světě Mi-26, která má být lehčí než současný stroj, ale zachovat si či zlepšit jeho výkonové parametry. Velkokapacitní 40 m dlouhý stroj s rotorem o průměru 32 m dokáže přepravit 80 plně vyzbrojených vojáků nebo 20 t nákladu, dosahuje maximální rychlosti 295 km.h-1 (cestovní 255 km.h-1) a je držitelem řady výškových a zátěžových rekordů.
inulosti Raiffeisen - Leasing systematicky 

 
Publikováno: 18. 9. 2014 | Počet přečtení: 1198