hnv murr

Škoda má nové centrum pro vývoj a testy motorů

Automobilka Škoda Auto otevřela v Mladé Boleslavi v těsném sousedství svého technického vývojového centra Česana nové výzkumné středisko pro testování motorů. Po dosavadním zkušebním provozu by měla začít naplno fungovat do konce letošního roku.

 

Před lety stála domácí automobilka před rozhodnutím, zda během velmi krátké doby postavit velké testovací centrum, nebo přenechat jeho zřízení jiné značce koncernu. Díky velkorysé investici koncernu ve výši 935 mil. Kč (jde o jednu z největších investic do vývoje v rámci ČR) vyrostla během 20 měsíců moderní budova, v níž se budou pro celý koncern testovat benzínové motory MPI nové řady EA211 (nový tříválec 1,0 MPI pro novou Fabii a další koncernové vozy a čtyřválce o objemu 1,4 a 1,6 l). Zkoušet je zde možné nejenom benzínové motory, ale i diesely, případně jednotky spalující CNG, LPG a etanol. V budoucnu bude možné zkoušet i elektromobily.
Nové středisko, jehož celkový elektrický příkon činí 11 800 kVA, bude vytápěno i pomocí rekuperované energie, která vzniká při testech motorů, z chladicího okruhu a z odvětrávání.
Ve vybavení provozu je 21 zkušebních stanic, přičemž nejvýkonnější dokážou otestovat motory o výkonu až 400 kW. Mezi nejdelší testy patří nonstop zatížení po dobu 1100 h, kdy motor pracuje nepřetržitě téměř 46 (!) dní.
Škoda je zodpovědná za motory MPI celosvětově a tak musí vyhovovat i dosud používaným normám, kterém jsou např. již v EU zakázané. Motory se musí přizpůsobit jednotlivým zemím i konkrétním provozním podmínkám, jako jsou nadmořská výška, prašnost či průměrné teploty vzduchu. Mladoboleslavské centrum je zodpovědné i za lokalizaci motorů.
 

 
Publikováno: 20. 8. 2014 | Počet přečtení: 1087