Aimtec hnv murr

Volkswagen Passat slaví čtyřicet let

Před 40 lety debutoval první Passat jako nový Volkswagen, který zahájil novou éru moderní techniky a designu. 

 

Úplně první Passat byl představen v květnu 1973. Sedan se splývající zádí, jehož tvary navrhl renomovaný designér Giorgio Giugiaro, přesvědčil svými kvalitami zájemce o vozy střední třídy. A jako etalon své kategorie vydržel dodnes.
První Passat, který vycházel z tehdejšího modelu Audi 80, vydržel v nabídce až do roku 1980. Nástupce se do roku 1987 vyráběl opět jako sedan se splývající zádí a kombi. Mezi novinku patřil pohon všech kol, turbodiesel, zážehový pětiválec a model Formel E se sníženou spotřebou paliva. Klasickým představitelem modelové řady B2 se stala varianta se stupňovitou zádí pod jménem Santana.
Druhá řada Passat byla skutečným světovým vozem 80. let, neboť byla vyráběna nejen v Německu, ale i v Belgii, Španělsku, Brazílii, Mexiku, Jižní Africe a Japonsku. Santana B2 se vyráběla až do roku 2012. Modely třetí a čtvrté generace byly vyráběny výhradně jako sedany se stupňovitou zádí a kombi. Nové modely s optimalizovaným aerodynamickým odporem vzduchu nabízely díky uložení motoru a převodovky vpředu napříč výrazně více místa v interiéru. Vyšší měřítka stanovila pátá generace. Passat se stal vzorem ve své třídě díky plně pozinkované karoserii, pokrokové technice TDI, výkonným motorů se čtyřmi, pěti, šesti a osmi válci a úrovni kvality, která byla dosud běžná jen v luxusní třídě. Passat B6, nabízený od jara 2006 do roku 2009 uvedl na scénu nové čtyřdveřové kupé. Poprvé byla pro vozy Passat nabízena dvouspojková převodovka. Široký program zahrnoval kromě výkonných vznětových a zážehových motorů také úsporné verze BlueMotion. Aktuální generace posunula laťku ještě výš, a to zejména v oblasti bezpečnosti a asistenčních systémů.
 

 
Publikováno: 29. 8. 2013 | Počet přečtení: 1478