hnv murr

Německé regionální dráhy si objednaly lokomotivy z Plzně

Strojírenské skupině Škoda Transportation loni klesl čistý zisk o 400 mil. korun na tři miliardy korun. O stejnou částku klesly i tržby, které činily 15,3 mld. Kč. Firmě se však nyní podařila mimořádná zakázka.

 

Lokomotivy a motorové soupravy Škoda Transportation si objednal operátor DB Regio a Škoda tak poprvé vstoupí na německé dráhy, kam dodá 6 moderních vysokokapacitních dvoupodlažních souprav včetně stejného počtu lokomotiv 109 E. Na tyto nedávno získala, jako druhá na světě, evropský certifikát TSI High Speed RST na rychlost 200 km.h-1. Hodnota zakázky přesahuje 2,6 mld. Kč. „Je to průlomový kontrakt, Německo je totiž jedním z nejnáročnějších trhů na světě, a to hlavně z pohledu tvrdé domácí konkurence. To, že se společnost DB Regio rozhodla pro nákup našich vozidel, potvrzuje jejich vysokou kvalitu srovnatelnou s produkty špičkových zahraničních výrobců kolejových vozidel,“ uvedl Tomáš Krsek, předseda představenstva Škody Transportation.
DB Regio, dceřiná společnost Deutsche Bahn, národního německého a zároveň největšího evropského přepravce, vypsala soutěž na vozidla pro rychlost 190 km.h-1, kterou Škoda Transportation vyhrála. Její vlaky budou od konce roku 2016 jezdit na trati Norimberk–Ingolstadt–Mnichov. „Pro náročného zákazníka DB Regio jsme nabídli dvoupatrové soupravy nové generace, které plně odpovídají západoevropským standardům,“ uvedl Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod Škody Transportation. Na vývoji a výrobě vozidel se bude podílet celá skupina Škoda Transportation. Dvoupatrové vozy budou vyrobeny v ostravské dceřiné společnosti Škoda Vagonka, kompletní elektrovýzbroj bude dodávat plzeňská dceřiná společnost Škoda Electric.
 

 
Publikováno: 25. 8. 2013 | Počet přečtení: 1498