Chystá se revoluční dopravní prostředek
Společnost Siemens Digital Industries Software oznámila, že americká firma Regent si zvolila její portfolio cloudového softwaru Xcelerator, které jí pomůže při vývoji nové kategorie dopravního prostředku s názvem Seaglider.
Vzhledem k tomu, že 40 % světové populace žije v pobřežních oblastech, budou elektrické hydroplány Regent první stroje, která nabídnou levnou, rychlou a bezemisní dopravu pro tento segment. Mezi prvními zákazníky patří firmy z leteckého průmyslu či provozovatelé trajektové dopravy a poskytovatelé logistických služeb.
Seaglider se pohybuje výhradně nad vodou jako plně elektrický stroj typu WIG (Wing-in-Ground effect vehicle). K pohybu využívá jeden ze tří režimů – buď je nadnášen na trupu v blízkosti doku, nebo při vplouvání a vyplouvání z přístavu používá tzv. hydrofoil (tj. podvodní křídlo), kdy se pohybuje rychlostí až 40 uzlů (kts), nebo letí nad hladinou rychlostí 160 uzlů při dopravě do cíle.
Při letu se vznáší několik metrů nad vodní hladinou a využívá jevu zvaného „přízemní efekt“, kdy letí na vzduchovém polštáři. Nabízí tak kombinaci vysoké rychlosti a pohodlí letadla a nízkých nákladů na provoz elektromobilu. Seaglidery se od předchozích strojů typu WIG liší tím, že mají podvodní křídla (hydrofoily), distribuovaný elektrický pohon a systém řízení FWB (fly-by-wire). Tyto prvky umožňují bezpečný provoz v přístavu, zvýšenou odolnost vůči vlnám a pohodlné cestování.
Srdcem veškerých nástrojů pro návrh, konstrukci a vývoj je portfolio Siemens Xcelerator, které zde hraje zásadní roli již od jejího založení v roce 2020.
Dvanáctimístný Viceroy bude vyroben v souladu s nejpřísnějšími bezpečnostními standardy. Se stávající bateriovou technologií bude stroj schopen obsluhovat trasy do 180 mil a s bateriemi nové generace až do 500 mil, a to v rámci stávající přístavní infrastruktury. Navíc jeho provoz jako vozidla typu WIG umožňuje námořní testování i certifikaci. Jedná se o efektivní cestu k uvedení do provozu, která zákazníkům umožní vyzkoušet si vysokorychlostní pobřežní mobilitu s nulovými emisemi dříve, než budou k dispozici možnosti elektrické letecké dopravy, a to při zachování podobné úrovně bezpečnosti.