rosler murr Schunk

Elektrifikovaný Ioniq 6 má prodloužený dojezd

Značka Hyundai představila v digitální premiéře elektrifikovaný streamliner Ioniq 6, který má posouvat hranice elektromobility řadou vyspělých technologií, přizpůsobitelným prostorem i funkcemi a dlouhým dojezdem.

 
Podle předběžných testů dle WLTP nabídne novinka dojezd více než 610 km na jedno nabití, a to ve spojení s všestrannou technologií ultra rychlého nabíjení s napětím 400 nebo 800 V, která je součástí modulární platformy pro elektromobily E-GMP (Electric-Global Modular Platform).

Ioniq 6 navíc disponuje nejlepší aerodynamikou ze všech dosavadních modelů Hyundai a řadou atraktivních funkcí, umocňujících zážitky z elektrické mobility, od dvoubarevného ambientního osvětlení přes funkci Speed Sync Lighting až po speciální funkci EV Performance Tune-up a zvukovou technologii e-ASD.



Díky platformě E-GMP má Ioniq 6 extrémně dlouhý rozvor náprav, až 2950 mm, který umožňuje přizpůsobovat vnitřní prostor daným podmínkám. Celkovou délkou 4855 mm, vnější šířkou 1880 mm a vnější výškou 1495 mm zaujme na první pohled osobitě štíhlým a stylovým designem.

K dispozici bude s kombinací elektromotorů a baterií. Baterii o kapacitě 77,4 kWh lze kombinovat se dvěma druhy pohonu: zadních nebo všech kol. Vrcholná verze se dvěma elektromotory umožňuje pohánět všechna kola a nabízí celkový nejvyšší výkon 239 kW a maximální točivý moment 605 Nm. S touto konfigurací pohonu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.



Přitom se může pochlubit pozoruhodně nízkou spotřebou elektrické energie. Verze se standardní baterií o kapacitě 53 kWh, 18“ koly a jedním elektromotorem pohánějícím zadní kola bude mít podle předběžných testů na základě metodiky WLTP spotřebu elektrické energie méně než 14 kWh/100 km. Z nabíječky o výkonu 350 kW lze vozidlo nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut.
 
Publikováno: 5. 8. 2022 | Počet přečtení: 327