hnv murr

Dachser testoval nákladní elektrokolo se solárními panely

Po jedenácti dnech a téměř tisícovce kilometrů dorazilo nákladní elektrokolo speciálně navržené pro Dachser Czech Republic do Kolína nad Rýnem a na veletrh polisMOBILITY. Elektrokolo používané v současné době pro bezemisní zásobování center měst bylo na cestu vybaveno speciálními solárními panely, které na 932 km dlouhé trase vyrobily 9,6 kWh elektrické energie.

 

Do Kolína nad Rýnem se po mezinárodní cyklotrase EuroVelo 4 vydal Jiří Štrupl, Managing Director společnosti 4AVs.eu, která je partnerem společnosti Dachser Czech Republic pro bezemisní distribuci balíkových, kusových a paletových zásilek v centru Prahy a v Hradci Králové. Na cestu 6. května z pobočky Dachser v Kladně a celkem v sedle elektrokola strávil 56 hodin.

Pro cestu na veletrh bylo elektrokolo poprvé vybaveno na míru vyrobenými solárními panely, navrženými, aby průběžně dobíjely jeho baterie. Během cesty vyrobily 9,6 kWh elektrické energie, což stačilo na dobití dvou třetin kapacity baterií. Zbývající energie byla během zastávek získávána prostřednictvím dobíjecích stanic. „Cesta byla dobrou příležitostí otestovat nákladní e-kolo v různých podmínkách. Solární dobíjení umožňuje nabíjet baterie mimo města," říká Jiří Štrupl. Celých, více než 900 km, se obešlo bez oprav a nehod a podařilo se tak ušetřit více než 186 kg emisí CO2. Po této mimořádné cestě se e-kolo vrátilo ke svému obvyklému nasazení – k bezemisním rozvozům v centru Prahy.

Nákladní elektrokolo je vybaveno dvěma boxy pro kusové a balíkové zásilky o objemu dvakrát 240 litrů a jezdí v Praze a v Hradci Králové s přívěsným zařízením Bicylift pro přepravu europalet o výšce až 1,6 m. Model má samostatné brzdové systémy – pro nákladní e-kolo a pro přívěs – a také dvě baterie pro extra výkon a výdrž. V městské distribuci uveze náklad o hmotnosti až 300 kg.

V rámci ochrany klimatu Dachser testuje a nasazuje na svoje distribuční trasy vozidla s alternativními pohony. Při dodávkách do center měst se osvědčila distribuce nákladními elektrokoly. Bezemisní distribuční zóna v Praze byla zahájena v roce 2020 a již za několik týdnů byla poprvé v ČR doplněna o distribuci paletových zásilek. Na veletrhu polisMOBILITY prezentovala firma svůj koncept Dachser Emission-Free Delivery pro doručování zásilek sběrné služby do center měst s nulovými emisemi, čímž přispívá k udržitelnější a klimaticky šetrnější mobilitě. Kromě toho byla ve venkovních prostorách veletrhu vystavena plně elektrická vozidla, která Dachser používá pro svou bezemisní distribuci po Evropě – 7,5 tunový nákladní automobil Fuso eCanter a další nákladní elektrokolo Antric One.

 
Publikováno: 2. 6. 2022 | Počet přečtení: 795