rossleor asseco murr

Druhá výrobní linka Kion Battery Systems

Společnost Kion Battery Systems – partnerství mezi Kion Group AG a BMZ Holding GmbH – právě uvedla do provozu druhou výrobní linku na výrobu 24voltových baterií, používaných v mobilních skladových manipulačních zařízeních.

 
Globální intralogistická skupina a výrobce lithium-iontových systémových řešení založili v létě 2019 Kion Battery Systems s cílem vyrábět lithium-iontové baterie pro průmyslové vozíky. Cílem KBS je trvalé rozšiřování nabídky li-ion produktů a výrobní kapacity pro region EMEA. To by mělo umožnit optimálně uspokojit rychle rostoucí poptávku po li-ion bateriových systémech v odvětví intralogistiky a skladové techniky. Tato poptávka se neustále zvyšuje, především z důvodu vysoké účinnosti li-ion pohonných systémů. Elektrické vysokozdvižné vozíky od Kion Group disponují velkým výkonem, který jim umožňuje bez problémů konkurovat vysokozdvižným vozíkům se spalovacím motorem, a nabízejí tak udržitelnou alternativu pro řešení náročných oblastí využití – uvnitř i venku.



„Naše moderní li-ion vozíky jsou základem pro intralogistiku, která šetří zdroje. Spuštěním druhé výrobní linky nyní děláme další zásadní krok směrem k udržitelné budoucnosti v naší roli jednoho z předních dodavatelů,“ řekl Rob Smith, generální ředitel Kion Group AG, při inauguraci druhé výrobní linky.

Kion i BMZ mají odborné znalosti v oblasti lithium-iontových technologií na světové úrovni. Společnost po dvou a půl letech od svého založení ve svém nejmodernějším závodě již vyrábí 48- a 80voltové baterie pro protizávažové vozíky. Nyní se výroba rozšiřuje i pro další průmyslové vozíky. Po uvedení druhé výrobní linky do provozu má závod KBS kapacitu na výrobu 30 000 baterií ročně.

Místo pro vývoj Li-ion technologie zítřka

Kromě výroby baterií dělá oddělení výzkumu a vývoje v KBS významné kroky ve vývoji konceptů pro repasi lithium-iontových baterií a dalších využití systémů pro druhý nebo dokonce třetí život. Vývojový tým a další experti firmy se zabývají celým životním cyklem baterie, od vývoje nových vlastních bateriových systémů a inteligentního řízení zátěže až po repasi, a nakonec recyklaci baterií s možností získat zpět až 95 % použitých surovin.



V rámci své strategie „KION 2027“ se intralogistická skupina zaměřuje také na energii a energetickou účinnost, které budou hrát rozhodující roli při řízení toku materiálů. Technologie pohonů zítřka je stěžejním bodem mezinárodních výzkumných a vývojových aktivit skupiny. Kion již dnes nabízí celou řadu intralogistických pohonných technologií, od spalovacích motorů po palivové články, přes olověné a li-ion baterie. Elektromobilita zde hraje obzvlášť důležitou roli, vzhledem k tomu, že skupina Kion je jedním z předních poskytovatelů elektricky poháněných vysokozdvižných a skladových vozíků. Za posledních 10 let skupina prostřednictvím svých značek prodala více než jeden milion elektrických vozíků.

Přibližně 87 % všech nově vyráběných průmyslových vozíků od skupiny Kion má elektrický pohon.

Li-ion baterie – vysoce účinná technologie

Moderní baterie nabízejí mnoho výhod, díky nimž se jedná o udržitelnější a nákladově efektivnější alternativní pohonný systém. Mají například mnohem vyšší hustotu výkonu i účinnost ve srovnání s olověnými bateriemi. Jsou nejen menší, ale pomáhají také snížit náklady na energii až o 30 %, a to při stejném výkonu. Navíc je není třeba při provozu měnit a nevyžadují servis. Lze je dobíjet kdykoli, když se nepoužívají, takže jsou ideální pro vícesměnný provoz. Pokud jde o udržitelnost, neprodukují žádné emise. Díky čistému provozu jsou zvláště vhodné pro sektory s vysokými hygienickými požadavky, např. v potravinářském nebo farmaceutickém oboru. Baterie nabízejí stejné výkony, jakých se dosahuje při použití spalovacích vysokozdvižných vozíků, a to i v náročných, vícesměnných aplikacích s velkým zatížením, například v oboru manipulace se stavebními materiály.
 
Publikováno: 18. 5. 2022 | Počet přečtení: 830