murr Schunk

Změny v mezinárodní paletové přepravě

Rychlost dodání a dostupnost vyváženého a dováženého zboží není samozřejmostí, navíc se muselo přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, BREXIT, nedostupnost materiálů, složité celní procesy…

 
Ve světle všech potíží se objevují však i zajímavé výzvy pro zlepšování a zdokonalování služeb tak, aby klienti přeshraniční paletové přepravy dostali to, na co byli zvyklí. Své o tom ví i logistická firma Geis.

Podobně, jako se ukázalo při energetické krizi na konci loňského roku, doba přeje velkým spolehlivým logistickým providerům, kteří mají vytvořeny náležité podmínky pro servis klientům. Daniel Knaisl, jednatel Geis CZ, k tomu říká: „Přestože poslední dva roky jsme v přeshraniční přepravě zažili leccos, stále se snažíme náš servis přizpůsobit tak, aby každý zákazník byl spokojen. Aktuálně máme pravidelné linky do více než 30 států, většinu z nich s denním odjezdem. Umíme se flexibilně přizpůsobit a rychle vyslat do světa i mimořádné či úplně nové spoje.“

Zákazníci mezinárodních přeprav se po zkušenostech stále více ptají na dobu doručení, chtějí si být jisti, že jejich zboží bude včas tam, kde má být. To, co dřív byl standard, je nyní něco, co řada firem klientům zajistit neumí. Aby bylo možné reagovat na výkyvy a zaručit časovou spolehlivost, je nutné široké zázemí. Vlastní distribuční síť, žádné zbytečné překládky, přímé napojení na mezinárodní přepravní síť – to vše firmě pomáhá. Například na Slovensko Geis každý den vypravuje několik linek z vícero poboček, takže dokáže pro některé klienty, respektive regiony, zajistit i krátkou dobu doručení do 24 hodin od vyzvednutí v Čechách po doručení na Slovensko. To je v tomto poměrně silném konkurenčním prostředí mimořádné. Na dobu dodání je u řady klientů navázán i další výrobní proces, což klade mimořádné nároky na dobu doručení palet dle původního plánu.

Podle Knaisla je pro klienty podstatný i servis a služby, který jim přepravce pro export jejich paletizovaných zásilek nabízí: „Geis se věnuje každému zákazníkovi osobně. Lidský prvek je v obchodním kontaktu pro naše klienty často natolik důležitý, že stále nabíráme nové obchodní manažery, kteří zajistí tolik žádaný servis. I když s obratem přes 1 miliardu eur a více než 6000 zaměstnanci nejsme rozhodně malí, stále zůstáváme tradiční rodinnou firmou, u které platí, že na vztazích záleží.“ Individuální péče dokáže odhalit třeba to, jaké zásilky obvykle zákazník přepravuje, jaké jsou sezónní výkyvy, a díky tomu se individualizuje nabídka. Ta je potom nákladově velmi efektivní a přesně přizpůsobená.



Exportní brány Geis v Čechách

Díky unikátní vnitrostátní síti a silné flotile vybudoval Geis za dobu svého 15letého působení na trhu silný základ pro kvalitní mezinárodní služby. Kamiony denně vyráží s paletami do Maďarska, Rumunska, Bulharska, Itálie, Řecka, Rakouska, Slovinska, Chorvatska, Německa, Irska, Velké Británie, Belgie, Nizozemí, Lucemburska,

Španělska, Francie, Švýcarska, Portugalska, Skandinávie, Polska, Litvy, Lotyšska a Estonska. Několikrát týdně pak do dalších evropských zemí.

Některé doplňkové služby při přepravě palet do zahraničí jsou již standardem, např. sledování zásilky v reálném čase, přechodné skladování, snadné objednání „na pár kliků“ a podobně. Klienti ale často požadují další služby, které jim celý proces ulehčí.
 
Publikováno: 29. 3. 2022 | Počet přečtení: 293