Rosler MURR2 Schunk

Unikátní koncept dobíjení

V závěru roku 2021 spustila automobilka Audi v Norimberku světovou novinku. Provoz prvního nabíjecího centra Audi charging hub pro rychlé nabíjení elektromobilů ve městech na základě unikátního konceptu. Kombinuje technické zajištění doplňování energie s komfortním zázemím pro posádky.

 
S rostoucími počty elektrických modelů rostou i požadavky na nabíjecí infrastrukturu a koncept Audi charging hub je zaměřen právě na řešení tohoto problému. Moderní rychlonabíjecí stanice s rezervovatelnými místy pro vysokovýkonné nabíjení je zaměřena mj. na majitele elektromobilů, kteří nemohou své vozy nabíjet doma. Audi charging hub bude uspokojovat i špičky poptávky po nabíjení ve městech, doplněné o prémiovou péči podobně, jako jsou cestující zvyklí např. v letištních saloncích. Audi v tomto pilotním projektu poprvé vyzkouší svůj nový koncept nabíjení v praxi.

Rychlé a nekomplikované nabíjení

Principem projektu je soběstačná nabíjecí infrastruktura. Základem jsou tzv. Cubes – flexibilní kontejnerové krychle, které lze na volných plochách vystavět nebo demontovat během několika dnů. Nabízejí dvě rychlonabíjecí přípojky na jednotku a lze je kombinovat v různých konstelacích. Jako zásobník elektrické energie slouží použité a upravené sady lithium-iontových akumulátorů z demontovaných vozidel používaných při vývoji. To snižuje náklady a spotřebu surovin. Náročná infrastruktura s vysokonapěťovým přívodem elektrické energie a drahými transformátory je tak stejně zbytečná jako časově náročné plánování. Audi charging hub přináší díky akumulátorovému řešení rychlonabíjecí infrastrukturu i tam, kde je pro tato zařízení jinak nedostatečná elektrická síť. Nabíjecím přípojkám v Norimberku stačí přičlenění k již dostupné nízkonapěťové elektrické síti, která poskytuje „zelenou“ elektrickou energii s příkonem pouhých 200 kW a díky zásobníkům o kapacitě 2,45 MWh pro přechodné skladování energie je pro provoz nabíjecího centra naprosto postačující. Příkon 200 kW je pro průběžné nabíjení akumulátorových modulů dostatečný, další „zelenou“ energii dodávají výkonem až 30 kW fotovoltaické moduly na střeše. Zákazníci mohou nabíjet své elektromobily z šesti nabíjecích přípojek výkonem až 320 kW.



Celkem lze za den nabít přibližně 80 vozidel, aniž by se nabíjecí centrum dostalo na hranice svých možností, ať jde o kapacitu akumulátorů nebo připojení k elektrické síti s příkonem 200 kW. Čtyřdveřové kupé Audi e-tron GT může např. při nabíjení využívat max. výkon až 270 kW a doplní tak za pouhých pět minut dostatek elektrické energie pro překonání vzdálenosti až 100 km, nabití z pěti na 80 % trvá 23 minut.

Ceny za dobíjení jsou podle Audi obdobné jako u domácí nástěnné nabíječky. Zákazníci, kteří se rozhodnou používat vysokovýkonné nabíjecí stojany v norimberském nabíjecím centru Audi charging hub a disponují smlouvou o využívání nabíjecích služeb e-tron Charging Service, mohou nabíjet za cenu 31 centů za kilowatthodinu nezávisle na tarifu.

Jedno z šesti nabíjecích míst si mohou komfortně zarezervovat z chytrého telefonu.

Komfortní zázemí a atraktivní služby

Díky exkluzivní možnosti rezervace, komfortnímu zázemí, vysokému nabíjecímu výkonu, který zkracuje prostoje, a novému otočnému ramenu pro snadnější manipulaci s nabíjecím kabelem, tak dobu nabíjení zpříjemní atraktivní nabídka služeb. V bezbariérovém salonku s plochou 200 m2, k němuž patří i 40 m2 velká terasa nad krychlemi, mohou návštěvníci pracovat nebo odpočívat.



Na 98“ displeji lze konfigurovat modely Audi nebo získávat informace o fungování nabíjecího centra Audi charging hub a aktuálních stavech nabití připojených automobilů.
 
Publikováno: 12. 1. 2022 | Počet přečtení: 125