murr Schunk

Citroën dodá první ë-Jumpy Hydrogen na test

První model ë-Jumpy Hydrogen bude dodán skupině Suez na provedení komplexních testů v Carcassonne, pilotním závodě, kde Suez investuje do výroby zeleného vodíku.

 

Nástup technologie palivových článků, který Citroën ohlásil na začátku roku, se nyní stává skutečností díky výrobě prvního vozu ë-Jumpy Hydrogen. Tento první vůz s vodíkovým pohonem bude v nejbližších dnech odeslán důležitému zákazníkovi, skupině Suez, jako nový krok ve strategii značky v oblasti elektrifikace.

Citroën je jedním z prvních výrobců, kteří v praxi realizují výrobu nového energetického řešení pro budoucnost, doplňujícího tradiční elektrický pohon. Tato výroba je dnes předmětem obrovských investičních plánů ve Francii a Německu a zítra nepochybně i v dalších zemích. Volba vodíkové technologie je plně v souladu se strategií elektrifikace značky Citroën a jeho snahou nabízet různá technická řešení pro různé účely. Ë-Jumpy Hydrogen doplňuje nabídku lehkých užitkových vozidel, která je největší na trhu, od My Ami Cargo přes ë-Berlingo a ë-Jumpy po ë-Jumper. Tato elektrifikace vychází ze zásady: nedělat žádné kompromisy v oblasti kapacity a praktičnosti, vlastností, díky nimž je každý z dodávkových vozů ve svém segmentu vzorem.



Vodíkové řešení je určeno těm, kteří potřebují dojezd více než 300 km na dlouhé cesty nebo dlouhé rozvážkové okruhy, kteří potřebují vůz, jenž lze rychle dobíjet, aby se maximalizovala doba provozu, kteří potřebují přístup do regulovaných městských center, ale zároveň využívají rychlostní silnice a dálnice, a kteří mají snadný přístup k vodíkovým stanicím. Díky této vodíkové nabídce mohou firemní zákazníci snížit uhlíkovou stopu svého vozového parku a zajistit větší udržitelnost svých aktivit.

Větší dojezd

Ë-Jumpy Hydrogen je vybaveno dvěma vzájemně se doplňujícími pohonnými systémy: baterií, která uchovává energii a dodává elektřinu, a palivovým článkem, který přeměňuje vodík a kyslík ze vzduchu na elektřinu, vodu a teplo. Dokud je tento generátor energie zásobován vodíkem, pracuje nepřetržitě. Elektromotor, který je z větší části poháněn vodíkovým palivovým článkem o výkonu 45 kW, je tak schopen vyvinout dojezd téměř 350 km. Lithium-iontová baterie s kapacitou 10,5 kWh slouží jako záložní zdroj pro dojezd 50 km v cyklu WLTP. Poskytuje také dodatečný výkon motoru, který je nezbytný pro zajištění dynamických vlastností vozidla, zejména při akceleraci. Umožňuje také rekuperaci energie při zpomalování a brzdění. Kombinace těchto dvou komponentů zaručuje dojezd více než 400 km.



Dobíjení vozu je dvacetkrát rychlejší než nabíjení elektromobilu (přes veřejnou dobíjecí stanici o výkonu 100 kW). To znamená, že naplnění tří vodíkových nádrží s kapacitou až 4,4 kg trvá pouhé 3 minuty. To šetří čas a zvyšuje produktivitu všech firem, které nemohou nechat svá vozidla během nabíjení odstavená a získají tak delší provozní dobu.

ë-Jumpy Hydrogen je montovaný ve Francii a přestavován na vodík ve specializovaném centru skupiny Stellantis v německém Russelsheimu.

 
Publikováno: 20. 12. 2021 | Počet přečtení: 362