Rosler MURR2 Schunk

RR: Black Badge Ghost

Společnost Rolls-Royce představila Black Badge design poprvé v roce 2016 s modely Wraith a Ghost, v roce 2017 následoval Dawn a v roce 2019 Cullinan. Dnes se k rodině připojuje nové, post-opulentní vyjádření kolekce Black Badge. Dosud nejčistší a technologicky nejvyspělejší vůz Black Badge Ghost.

 
Nový Ghost je navržený v reakci na požadavky zákazníků po dynamickém a co nejméně nápadném modelu s mimořádnou konektivitou, oproštěn od jakýchkoli nadbytečných designových prvků. Zrodil se nejen technologicky nejpropracovanější, ale i esteticky nejčistší model Rolls-Royce v dosavadní historii.

Zákazníci si mohou vybrat některou ze 44 000 barev "ready-to-wear" nebo si vytvořit svůj vlastní, zcela jedinečný odstín na míru. Pro vytvoření nejtmavší černé barvy v automobilovém průmyslu se 45 kg barvy rozprašuje a nanáší na elektrostaticky nabitou bílou karoserii před sušením v peci. Poté se na vůz nanesou dvě vrstvy bezbarvého laku a následně jej tým čtyř řemeslníků ručně vyleští, aby vznikl charakteristický klavírní lak s vysokým leskem.

Tato operace, která vyžaduje tři až pět hodin pečlivé práce, je v sériové výrobě zcela neznámá a v ostatním automobilovém průmyslu je jednoduše nedosažitelná. Právě tato hloubka temnoty slouží klientům jako dokonalé plátno pro přidání vysoce kontrastní, ručně malované linky.

Vnější úpravu završují 21palcová kompozitová kola Bespoke. Tělo každého kola je tvořeno 22 vrstvami uhlíkových vláken položených ve třech osách, které se pak na vnějších okrajích ráfku skládají zpět na sebe. Tak vzniká celkem 44 vrstev uhlíkových vláken pro větší pevnost konstrukce. Hliníkový náboj vyrobený procesem 3D kování je k ráfku připevněn pomocí titanových spojovacích prvků. Zvenku chrání náboj kola charakteristický Floating Hubcap, který zajišťuje, že monogram Double R zůstává vždy ve vzpřímené poloze.

Na povrchy interiérových prvků se lisuje několik vrstev dřeva a jako nejsvrchnější základová vrstva je použita černá bolivijská dýha. Ta tvoří tmavý základ pro následující vrstvy z technických vláken. Listy utkané z uhlíku potaženého pryskyřicí a kontrastní, kovem potažené vlákno pokládané v kosočtvercovém vzoru, jsou ručně nanášeny na součásti v dokonalém souladu a společně vytváří trojrozměrný efekt. Pro zajištění ochrany a stability této výjimečné dýhy je každý komponent po dobu jedné hodiny vytvrzován pod tlakem, při teplotě 100 °C. Následné pískování vytváří klíčovaný povrch pro šest vrstev laku, který se před zabudováním do samotného vozu ručně brousí a leští.

Konstrukční provedení

Klíčem k přesvědčivému charakteru je vlastní architektura s celohliníkovým prostorovým rámem, kterou značka poprvé představila s modelem Phantom. Uvedená spodní stavba přináší nejen mimořádnou tuhost karoserie, ale díky své flexibilitě a možnostem dalších úprav dovoluje vybavit Ghost pohonem všech kol, řízením kol na obou nápravách a oceňovaným systémem odpružení Planar. Pro potřeby verze Black Badge byly tyto bezkonkurenční technologie dále komplexně přepracovány vč. nasazení objemnějších vzduchových pružin k potlačení náklonů karoserie při dynamičtějším projíždění zatáček.

Zdvihový objem dvojitě přeplňovaného agregátu Rolls-Royce 6,75 litru V12 byl shledán dostatečným. Konstruktéři nicméně využili flexibilní charakter této pohonné jednotky k získání dalších 29 HP výkonu, jeho nové maximum tak dosahuje 600 HP. Pocit jediného ‚nekonečného‘ převodu nyní ještě umocňuje dalších 50 Nm točivého momentu s absolutní hodnotou 900 Nm. Součástí optimalizace hnacího ústrojí jsou i úpravy převodovky a škrticí klapky k dalšímu zdůraznění výkonové rezervy posíleného agregátu. Osmistupňová převodovka ZF v součinnosti s řiditelnou přední a zadní nápravou reguluje na intenzitu zpětné vazby pro řidiče v závislosti na pokynech od plynového pedálu a volantu.



Maximum točivého momentu 900 Nm je k dispozici již od 1600 ot/min; v režimu ‚Low‘ se při sešlápnutí plynového pedálu na 90 % zkracuje o polovinu doba řazení, kdy se velkorysá výkonová rezerva provedení Black Badge Ghost projevuje až s dramatickou naléhavostí.
 
Publikováno: 11. 11. 2021 | Počet přečtení: 151