Rosler MURR2 Schunk

Drony v továrně budoucnosti

V jedné z hal výrobního závodu Martorell společnosti SEAT létá nad montážními linkami dron. Jedná se o zkušební fázi nového projektu, který zkoumá možnosti využití dronů pro optimalizaci logistiky dodávek dílů a komponentů.

 
U tohoto inovačního projektu je cílem firmy prozkoumat výhody autonomní vertikální mobility, která uvolní prostor na podlaze a zajistí rychlejší, čistější a efektivnější přemisťování lehčích dílů. Drony by v budoucnosti mohly autonomně přepravovat komponenty přímo na montážní linku.



Tento inovativní plán, který se nachází ve zkušební fázi, počítá s celou letkou dronů naprogramovaných pro autonomní létání bez nutnosti dálkového ovládání. Drony jsou pro létání v prostorách výrobního závodu vybaveny systémem senzorů, které dokážou detekovat předměty na podlaze výrobní haly. To zahrnuje hodně mapování, programování a hodiny testování, aby se dron naučil řešit jakoukoli situaci. Projekt byl spuštěn v roce 2019 a již si vyžádal více než 1500 hodin práce.

Ve výrobním závodě Martorell působí již jiná skupina robotů pohybujících se nezávisle ve výrobních halách. Jedná se o bezobslužné přepravní systémy AGV, resp. AMR, a venkovní dron pro dodávky komponentů. Tým pracující na dronech velmi záhy zjistil, že využitím vzdušného prostoru v halách lze optimalizovat logistiku výrobního závodu.



„Drony mají výhodu neomezeného vertikálního pohybu, který významně usnadní přepravu dílů, a doplňují tak funkce, které vykonávají vozidla AGV na zemi,“ vysvětluje Alba Gavilánová, vedoucí digitálních plnění a dodávek v oddělení strategie výroby. Video k dispozici ZDE.

Za inovace v logistice nese odpovědnost Jorge Luis Martínez, podle kterého dojde v budoucnosti k propojení současných venkovních dronů s drony, které budou provozovány uvnitř výrobních hal. Tím se zlepší přeprava dílů jak mimo výrobní haly, tak i ve vnitřních prostorech.



„V budoucnosti bychom mohli s výrobním závodem propojit nedaleké dodavatele a prodloužit jejich zásobovací trasy přímo na montážní linky, aniž bychom museli spoléhat na skladování některých komponentů pro elektromobily,“ vysvětluje Martínez.
 
Publikováno: 9. 11. 2021 | Počet přečtení: 154