Rosler MURR2 Schunk

Cerva „zbrojí“ do budoucnosti

Výrobce a distributor osobních ochranných pracovních prostředků (OOPP) Cerva Group zahajuje příští rok další, už čtvrtou dekádu své existence. Během uplynulých 30 let se rozrostla z malé české regionální firmy do nadnárodního holdingu s více než tisícovkou zaměstnanců.

 
Z nevelkého diskontního prodejce pracovních rukavic se postupem času vyprofilovala v giganta s největším sortimentem produktů OOPP na trhu střední a východní Evropy. Jak říká výkonný ředitel firmy Miroslav Rous: „Jsou jednou z mála firem v branži, která umožňuje vybavit pracovníky vším potřebným od hlavy až k patě“.

Za posledních 30 let získala v Evropě jedinečné postavení a je jednou z mála českých firem, která se úspěšně etablovala na západních trzích a vybudovala si prodejní kanály pro dodávky svých produktů napříč trhy v západní Evropě.

Z Čech až na opačný konec světa

Společnost se primárně zaměřovala na rozšiřování své role na trhu OOPP v Evropě, ale její aktivity, podpořené řadou úspěšných akvizic, zahrnují např. už i pobočku v Jižní Africe. Zde firma převzala jednoho z tamních nejvýznamnějších distributorů Select PPE prostřednictvím akvizice španělského výrobce OOPP Tomas Bodero, kde vlastní 74% podíl, a zamířila i na trh ve střední Americe.

Svou expanzi za hranice republiky zahájila Cerva před pěti lety, když v roce 1996 zřídila svou první zahraniční pobočku na Slovensku. Po ní už následovaly další kapitálové vstupy na trhy a otevírání poboček v dalších evropských zemích, takže v současné době má Cerva Group své kanceláře a sklady kromě „domácí“ ČR a na Slovensku, i v Itálli, Polsku, Maďarsku, Dánsku, Finsku a Nizozemsku, působí ve Španělsku, Turecku i Rumusku, Společnost výrazně investovala do logistiky, skladovacích možností a řízení zásob podporovaných výkonnými aplikacemi.



Stranou samozřejmě nezůstává ani domácí trh, kde si hodlá dále upevňovat svou pozici a rozšiřovat spektrum své působnosti. Díky investici do 80% podílu ve společnosti Hygotrend, českého dodavatele potřeb pro úklid a hygienu, výrazně rozšířila své produktové portfolio a zaměřila se na nové skupiny zákazníků. Letos např. akvírovala firmu Fachman a v ČR otevřela šest exkluzívních obchodů této značky. Začlenění sítě maloobchodních prodejen Fachman do struktury skupiny je první výraznou snahou společnosti Cerva Group o průnik na retailový trh.

Ambiciózní cíle do budoucna

Vedení Cerva Group nastínilo i ambiciózní plány do blízké budoucnosti. V roce 2025 chce firma figurovat mezi třemi TOP dodavateli kompletního sortimentu OOPP na Evropském trhu, přičemž přímo by prostřednictvím vlastních prodejných týmů obsluhovala zákazníky na třech největších trzích s OOPP v Evropě. Dosavadní výsledky, jako např. loňské příjmy blížící se 250 mil. eur naznačují, že tyto plány ani ve složité situaci, v níž se nachází současná ekonomika, rozhodně nemusí být nereálné. Do plánovaných záměrů zapadá i rebranding její sítě pod jednou značkou, ovšem ne všude a za každou cenu – tam, kde je to užitečné, ponechává i v akvírovaných firmách jejich osvědčenou původní historicky značku, byť prezentovanou jako „člen Cerva Group“.

Pro nadcházející léta firma plánuje rozšiřování aktivit na Pyrenejském poloostrově prostřednictvím společnosti Tomas Bodero, získání významnějšího tržního podílu ve Skandinávii prostřednictvím společnosti Otto Schachner a udržení vybudovaných pozic na stávajících trzích. Velkou výzvou, na níž se společnost nyní zaměřuje, je podle jejího vedení i možnost těsnějšího propojení na řetězec Bauhaus a snaha pokrývat síť jeho prodejen v celé Evropě.

V nadcházejících letech hodlá aktivně rozšiřovat své podnikání prostřednictvím hledání atraktivních tržních příležitostí – nové trhy v dalších zemích, i nové segmenty trhu a produktové řady. Při svém působení se řídí tím, že kromě bezpečnosti a ochrany zdraví při práci je neméně důležité, aby se lidé ve vybavení, které dodává, cítili také komfortně a pohodlně.



Firma tak dnes nejen vyhledává a distribuuje osvědčené produkty růžných dodavatelů, ale má i vlastní vývojové středisko, které mnohé pomůcky samo designuje a vytváří. Kromě produktů partnerů tak aktivně nabízí vlastní inovativní produkty, které splňují všechny požadované bezpečnostní normy, a zároveň jsou atraktivní, pohodlné a vysoce odolné. A navíc, jak zdůrazňuje Miroslav Rous, začala už prodávat i myšlenky a informace – nabízí consulting, analytiku a specializované poradenství. „Působíme dříve, než nastoupí lékaři“, komentuje ve zkratce politiku firmy.
 
Publikováno: 5. 11. 2021 | Počet přečtení: 211