Rosler MURR2 Schunk

Nákladní dron pro těžkou přepravu

Na Mezinárodní letecké konferenci v Berlíně představily společnosti Volocopter a DB Schenker nákladní dron VoloDrone a úspěšně předvedly první zátěžový test v simulovaném provozu.

 
Společně s Fraunhoferovým institutem pracují na jeho uvedení do púrovozu již od roku 2019 a letos vznikl první provozní plán. VoloDrone by měl nabídnout rychlou a bezemisní přepravu a umožnit dopravit i těžší náklad, který je nad možnosti běžných dronů na těžko dostupná místa.

VoloDrone je těžkotonážní bateriemi poháněný dron vyvíjený ke komerčnímu využití v segmentu B2B přeprav. Samotný letoun váží přes půl tuny, v průměru měří 9,15 m, je 2,15 m vysoký a dokáže přepravit 200 kg náklad na vzdálenost 40 km. Osmnáct elektrických motorů a rotorů mu umožňuje vertikálně vzlétnout i přistát. Při plném provozu bude možné VoloDrone využít k přepravám do těžko přístupných míst, jako jsou ostrovy, horské oblasti nebo z lodi na pevninu. Využití najde i v městské logistice, což značně uleví ovzduší uvnitř metropolí.

Výzkumné týmy obou společností, ve spojení s vědci z Fraunhoferova institutu, simulovaly integraci dronu do logistické sítě. Zkoumaly proces balení zboží, samotné naložení nákladu a jeho bezpečné uchycení i přepravu pomocí automatizovaných nákladních vozítek. Cílem bylo určit postupy pro běžný provoz, které budou sloužit pracovníkům při přípravě VoloDronu k letu. Statické ověření konceptu mělo za cíl otestovat kapacitu přepravního systému dronu.



Výsledky testování pomohly vytvořit operační plán, který poslouží k vytvoření bezpečného prostředí při ostrém provozu. Integrace letounu do logistických sítí pomůže automatizovat logistiku a nabídne další udržitelné řešení při nákladní přepravě.
 
Publikováno: 26. 7. 2021 | Počet přečtení: 265