murr Schunk

Nová Astra: sebevědomá a (také) elektrická

Značka Opel odhalila zcela novou Astru, v pořadí již šesté generace. Tradice modelové řady Astra započala již před 30 lety, kdy se po legendárním modelu Kadett poprvé objevil nástupnický model Astra. Vůbec poprvé se kompaktní Astra bude nabízet také s elektrickým pohonem.

 
Opel nabídne novou Astru také v plug-in hybridní verzi. Kromě toho na zákazníky čekají konvenční verze s vysoce účinnými zážehovými a vznětovými motory, které jsou propojeny s manuálními 6st. převodovkami, nebo s 8st. automatickou převodovkou.

Nový Opel Astra se na trhu objeví už na samém konci letošního roku, a to v dynamicky laděné pětidveřové verzi s nízko posazeným těžištěm a především s větším vnitřním prostorem než nabízel dosavadní model. S délkou 4374 mm a šířkou 1860 mm míří nová Astra přímo do středu sektoru kompaktních vozů. Díky krátkému přednímu převisu karoserie je jen o 4,0 mm delší než předchozí model, a to i přes výrazně zvětšený rozvor 2675 mm (+13 mm). Navzdory sebevědomému postoji nabízí praktický zavazadlový prostor s nastavitelnou podlahou objem 422 litrů.



Obrovský posun k vyšší kvalitě lze na první pohled poznat v interiéru, počínaje plně digitálním přístrojovým štítem. Řidič i pasažéři mohou přístroje a systémy ovládat intuitivně pomocí mimořádně velkých dotykových obrazovek. Příjemné je, že zásadní prvky a systémy (např. klimatizace) mají stále poctivé fyzické spínače a tlačítka.

Po SUV modelech Mokka, Crossland a Grandland je nová Astra prvním hatchbackem značky, který interpretuje odvážnou a puristickou designerskou filozofii německé automobilky. Nepřehlédnutelným prvkem je nová „tvář“ vozu Opel Vizor, která se táhne napříč celou čelní maskou, takže nová Astra vypadá širší a stabilnější. Maska přirozeně integruje technologie, jako jsou ultratenké světlomety Intelli-Lux LED nebo přední kamera systému.



Poprvé také elektrická – jako výkonný plug-in hybrid

Ihned po uvedení na trh bude nová Astra k dispozici jak s výkonným plug-in hybridním elektrickým pohonem, tak i s vysoce účinnými zážehovými a vznětovými motory. U zážehových a vznětových variant se výkonová škála pohybuje od 81 až po 96 kW a vrcholí na hodnotě 165 kW u plug-in hybridní verze. U benzinových a naftových jednotek je standardem 6st. manuální převodovka, výkonnější motory je možné na přání propojit s 8st. automatem.
 
Publikováno: 19. 7. 2021 | Počet přečtení: 527