Rosler MURR2 Schunk

Dacia má novou vizuální identitu

Od svého vzniku ruší značka Dacia zavedené zvyklosti a nyní se představuje v nové podobě. Jde o novou kapitolu v historii Dacie.

 
Podle svého strategického plánu z počátku letošního roku Dacia nabývá konkrétní podoby se změnou její image: nové logo, nový znak, nové barvy, nové území, aniž by však popírala své kořeny. V nové podobě potvrzuje své přednosti spočívající v jednoduchosti, autentičnosti a síle, a to stále za přijatelnou cenu.

Generální ředitel Denis Le Vot definuje Dacii jako „značku, která neustále znovu definuje to nejdůležitější v automobilovém průmyslu“. Značka, která spojuje „dostupné“ a „atraktivní“. Stále jedinečná pozice na trhu, která by měla v dalších letech posílit, jak vysvětluje video v příloze mailu.



Nový znak značky

Renesanci Dacie ztělesňuje nový logotyp a nový znak, symboly jednoduché značky, která se prosazuje. Oba dva tyto prvky byly vytvořeny vlastním týmem designerů s cílem vyjádřit podstatu značky, základ Dacie od jejího vzniku.

Logotyp, který je hlavní součástí nové vizuální identity, vyvolává na první pohled dojem síly a stability. Kresba písmen je záměrně minimalistická – D je obrácené C – s cílem vizuálně vystihnout střídmého a mazaného ducha značky. Tato geometrická forma logotypu zanáší do sledu písmen pohyb inspirovaný mechanikou.

Pokud jde o základ loga, tak znak představuje spojení D a C jakožto dvou dílů, které jsou spojeny a které vytvářejí dohromady článek řetězu, symbol pevnosti a spojení. Znak, který je výrazným grafickým prvkem, umožní snadno, a dokonce i na dálku rozpoznat značku. Oba dva silné prvky jsou jednoduché a čitelné a vypadají přirozeně, aby s jistotou připomínaly solidnost vozidel Dacia, která jsou každodenním společníkem pro miliony zákazníků.



Celá grafická forma je záměrně očištěná, aby připomínala, že Dacia je značkou, která se soustřeďuje na to nejdůležitější. Různé prvky tvořící grafickou formu přispívají ke koherenci celku a současně umožňují vytvořit doplňkové digitální obsahy. Například úkolem špičky vytvořené v logotypu písmenem D je nasměrovat pohled na to nejdůležitější a vyjádřit pohyb značky zaměřené jednoznačně na budoucnost.

Převlek do zelena

Barevná paleta, která se soustředí kolem zelené khaki, evokuje blízkost s přírodou a je výrazným orientačním bodem pro zákazníky i terén, kde vozidla Dacia, jako ikonický Duster, plně využijí své schopnosti. Sortiment je doplněn o barvy přírodní: tmavá khaki, terracota, písková, a dvě další: jasně oranžová a jasně zelená.

Od června 2021 bude nová identita značky prezentována na různých komunikačních kanálech: weby značky, reklama, brožury. Prodejny Dacia budou na novou identitu přecházet postupně od začátku roku 2022. Pokud jde o vozidla, tak na nich bude nové logo a znak od druhého pololetí roku 2022.
 
Publikováno: 21. 6. 2021 | Počet přečtení: 352