MURR2 Schunk

Nová generace Peugeotu 308

Navázat na úspěch předchozí generace modelu 308 v segmentu kompaktních hatchbacků má současná novinka, z které vyzařuje dynamika a výrazná osobnost. Navíc přichází již s novým logem značky Peugeot. Na náš trh se dostane ve druhé polovině letošního roku.

 
Nový Peugeot 308 je postaven na nové verzi multienergetické platformy EMP2, díky níž je značka schopná nabízet komplexní řadu elektrifikovaných verzí včetně 100% elektrické. Již při jeho uvedení na trh budou k dispozici nejen spalovací motory (tři benzínové tříválce 1,2 l a dva dieselové čtyřválce 1,5 l), ale také dvě plug-in hybridní varianty: Hybrid 225 e-EAT8 s motorem PureTech 132 kW a elektromotorem 81 kW, pohánějící přední nápravu. Dojezd ve 100% elektrickém režimu je dle WLTP až 59 km. Druhá varianta Hybrid 180 e-EAT8 spojuje motoru PureTech 110 kW a elektromotor 81 kW, s dojezdem v elektrickém režimu až 60 km.

Li-ion baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, a za příplatek třífázově nabíjení 7,4 kW.



Značka mění u nového modelu 308 morfologii, aby posílila svou příslušnost k segmentu. Délka se zvýšila o 11 cm na 436 cm, rozvor o 55 mm a dosahuje 267,5 cm, čímž se zlepšila prostornost ve druhé řadě. Výška se snížila o 2 cm a činí 144 cm. Objem zavazadlového prostoru je 412 litrů, z toho 28 litrů v odděleném prostoru pod kobercem. Po sklopení opěradel zadních sedadel může dosáhnout až 1323 litrů.

Aerodynamika vozu je na velmi vysoké úrovni, Cx je 0,28 m² a SCx 0,62 m². Všechny více či méně viditelné části karoserie byly vylepšeny (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětný zrcátka, kryty podvozku atd.). Aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu. Nový znak značky Peugeot je dominantně umístěn na masce chladiče. Vylepšený radar, který slouží asistenčním systémům řízení, a využívá indium, kompatibilní s radarovými vlnami, je ukrytý za znakem značky.



Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Mají propracovaný štíhlý tvar a přispívají k dynamice a výraznému charakteru vozu. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. Tento světelný podpis dokonale zapadá do současného stylu vozů Peugeot, který je ve dne i v noci na první pohled rozpoznatelný, včetně zadních LED světel.

V interiéru si vylepšený i-Cockpit zachovává princip středového displeje orientovaného na řidiče. Toto umístění optimalizuje ergonomii řízení, přitom neopomíjí spolujezdce. Palubní technologie doplňují asistenční systémy řízení poslední generace na nejvyšší úrovni know-how značky. Další krok směrem k poloautonomnímu řízení představuje balíček Drive Assist 2.0, který tvoří adaptivní tempomat a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem.

 
Publikováno: 29. 3. 2021 | Počet přečtení: 126