MURR2 Schunk

Třetí studio Peugeot Design Lab

Své první designové studio určené pro externí zákazníky mimo automobilové odvětví – Peugeot Design Lab, založila značka Peugeot už v roce 2012. Po Šanghaji a San Francisku je to nyní již třetí studio, které otevřela pro zákazníky, tentokrát v brazilském São Paulo.

 
Značka Peugeot má díky 210 letům průmyslové výroby a 131 letům zkušeností v automobilovém průmyslu vynikající předpoklady úspěchu v oblasti designu. „Při vývoji výrobků a služeb pro externí zákazníky studia Peugeot Design Lab po celém světě se uplatní veškerá představivost a kreativita designérů v kombinaci s extrémní přesností, kterou vyžaduje vývoj automobilů,“ uvedl Matthias Hossann, ředitel designového centra Peugeot.

Jako světový výrobce automobilů má Peugeot ve svých designerských týmech profesionály, kteří vědí, že dokonalost nových výrobků se neomezuje jen na jejich funkčnost. „Musíme jít ještě dále a poskytovat i naši globální zkušenost, v souladu s přáními a požadavky zákazníků,“ říká Fabien Darche, šéfdesignér skupiny PSA v Latinské Americe, který bude Peugeot Design Lab v São Paulu řídit.

Právě tato filozofie umožňuje designerskému týmu v São Paulu začlenit a podpořit regionální požadavky na vývoj výrobků určených pro odvětví mimo automobilový průmysl a spolupracovat se studii v Paříži, Šanghaji a San Francisku.

„Peugeot Design Lab v Brazílii podpoříme nejen tím, že přineseme know-how, zkušenosti a vysokou kvalitu designu Peugeot z automobilového odvětví, ale především tím, že zákazníkům nabídneme možnost najít dokonalost a eleganci designu Peugeot i v jiných výrobcích a službách,“ dodává Fabien Darche.

Global brand design

Global brand design představuje to, co přímo či nepřímo definuje značku v očích jejích zákazníků. Znamená to, že cílem není jen nabízet výrobky, ale také vytvářet ucelené vnímání značky. Ve stále globalizovanějším a konkurenčnějším světě utváří Peugeot Design Lab pro své zákazníky jedinečnou a silnou identitu jejich značky, nezbytnou pro její identifikaci, úspěch a udržitelnost.

Jak zdůrazňuje Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot: „Naším hlavním posláním je předvídat přání a potřeby zákazníků, pokud jde o kvalitu, bezpečnost a funkčnost, a to vše vložit do překvapivého, inovativního a atraktivního projektu.“

Peugeot Design Lab je tedy aktivní v oblastech, jako je image značky, tvorba, vývoj, industrializace a komunikace. Vytváření nových produktů může někdy vést ke společným investicím studia Peugeot Design Lab a partnerské značky. V závislosti na dohodě může mít tato spolupráce různé formy, od partnerství po co-branding. A konečně, v průběhu své historie se Peugeot výrazně angažoval i v sociální oblasti. Peugeot Design Lab bude v této tradici pokračovat a otevře se i neziskovým projektům.

Peugeot Design Lab spolupracuje od roku 2012 s prestižními klienty, jako je výrobce klavírů Pleyel, firma Airbus Aviation či Bénéteau.



Piano Pleyel – Spolu s výrobcem klavírů Pleyel vytvořil Peugeot Design Lab vytvořil klavír, který mění zažité principy hudebního světa. Mechanismus klavíru je spuštěn níže, aby mohla být deska zarovnána s klaviaturou. Poprvé v historii může veřejnost vidět umělce hrát z jakéhokoliv úhlu. Tím se klavíristovy ruce dostanou do centra pozornosti a vytváří větší interakci s publikem. Klavírista navíc slyší zvuk svého nástroje v dosud nedosažené kvalitě. Snížený mechanismus již nebrání projekci zvuku, která je nyní bezprostřední. Černý lak klavíru patří sice mezi klasické charakteristiky klavírního světa, ale jinak designéři studia nástroj zcela přepracovali a snažili se změnit všechny tradiční principy, pokud jde o objem, ergonomii a architekturu. Nástroj ztělesňuje kvalitu a propracovanost automobilového světa. Jeho lehká, strukturovaná silueta tak získává vzhled trupu lodi s propracovanými povrchy a aerodynamickým vzhledem.



Vrtulník Airbus – Plynulé a dynamické linie vrtulníku H160 prozrazují vizuální identitu vrtulníků značky Airbus a představují generační skok, který tento model ztělesňuje. Na designu vrtulníku H160 začali pracovat designéři v rámci designérské soutěže, která ukázala záměr společnosti Airbus Helicopters otevřít se novým vlivům a vytvořit nové měřítko v oblasti designu. Výsledkem jejich práce je futuristický tvar vrtulníku H160, který podtrhují i protáhlá okna. Z plynulých elegantních linií vrtulníku H160 čiší efektivnost a tichý provoz stroje, kterého bylo dosaženo pomocí řady inovací, jako je kostra z kompozitních materiálů, dvojplošníkový stabilizátor, nakloněný ocasní rotor, listy „Blue Edge“ atd.



Sea Drive Concept – Peugeot Design Lab spolupracoval s firmou Bénéteau, největším světovým výrobcem plachetnic, na funkčním demonstračním stroji kombinujícím intuitivní a přirozené ovládání systému Peugeot i-Cockpit s technologií Ship Control vyvinutou firmou Bénéteau. Sea Drive Concept je výsledkem spolupráce dvou inovativních programů, dialogu mezi dvěma světy. Na první pohled je zřejmé, že tento koncept obsahuje jednotlivé komponenty charakteristické pro Peugeot i-Cockpit, jako je kompaktní volant převzatý ze světa automobilů, velký 17palcový dotykový displej s rozhraním Ship Control, snímatelný tablet pro navigaci a přepínače na obou stranách volantu umožňující přímý přístup k hlavním funkcím.
 
Publikováno: 12. 1. 2021 | Počet přečtení: 271