murr Schunk

Rok 2021 bude pro RegioJet expandující

RegioJet zahájil ambiciózní modernizační plány a převzal před Vánocemi první dvě z 15 špičkových vícesystémových lokomotiv Bombardier TRAXX MS3. Dodání zbývajících 13 lokomotiv je naplánováno do října 2021. Jde o historicky největší investici dopravce RegioJet do vozového parku.

 
Lokomotivy dostanou kompletní korporátní označení a další náležitosti nezbytné pro provoz a do ukončení schvalovacího procesu ze strany Drážního úřadu budou nasazeny v režimu tzv. zkušebního provozu. Nejprve na lince R8 na trase Brno – Ostrava – Bohumín. RegioJet pořizuje další lokomotivy TRAXX MS3 také s cílem postupně unifikovat flotilu vícesystémových lokomotiv, které by v budoucnu měly být tvořeny právě těmito stroji. Firma tak postupuje podobně jako další velcí dopravci a chce v provozu svých dálkových vlaků využít silných synergií unifikované flotily nejmodernějších vícesystémových lokomotiv.



„Pořízení 15 lokomotiv TRAXX MS3 je největší investicí do nových železničních vozidel v historii RegioJetu. Jejich objednávka souvisí s naší expanzí aktivit dopravce v rámci celého středoevropského regionu,“ říká majitel společnosti RegioJet Radim Jančura.

Kromě nových lokomotiv hodlá RegioJet příští rok výrazně investovat také do rozšiřování vozového parku. K půlstovce železničních vozů, které firma letos pořídila, přibude v roce 2021 dalších nejméně 70 vagonů, což představuje další nárůst vozového parku o více než jednu třetinu. Dojde i na otevírání nových spojů – RegioJet otevře novou linku z ČR přes Polsko na Ukrajinu, ale plánuje i linky, které vůbec nepovedou přes Českou nebo Slovenskou republiku. Z českého dopravce se tak stane plně dopravce středoevropský, který se také hodlá aktivně zapojit do nové celoevropské strategie rozvoje mezinárodních nočních vlaků, jež nedávno prezentovali přední evropští dopravci.

Další oblastí, kde přijdou v roce 2021 novinky, je digitalizace služeb. Kromě investic do vozového parku a otevírání nových spojení plánuje RegioJet také další inovace a zaměřuje se i na kompletní digitalizaci svých služeb. Pro zákazníky v celé střední Evropě hodlá představit zcela nová řešení, do kterých se promítne vysoká míra digitalizace. Společnost k tomu inspiroval letní spoj do Chorvatska, který reagoval na omezené možnosti cest do zahraničí a skončil v zisku v řádech milionů korun, kdy se také ukázalo, že zákazníci chtějí komplexní služby a s cestou si dopředu chtějí koupit třeba i ubytování. Firma plánuje zaměstnat až 100 lidí, kteří se zabývají vývojem a inovacemi. Investovat do celého procesu hodlá v první fázi zhruba 100 mil. Kč a koronavirovou pandemii chce využít jako příležitost, jak se stát tahounem v oblasti digitalizace v dopravě a cestovního ruchu.



„Naším cílem je uvést na trh nové prodejní aplikace, aby si člověk např. z Brna naplánoval cestu na Honolulu a zpět a nemusel to řešit s pěti poskytovateli, ale vše udělal na jedno kliknutí. A pokud by měl nějaké problémy, bude vše opět řešit v aplikaci přes nás a my mu okamžitě pomůžeme z velké části pomocí automatizace některých služeb. Ušetří tím čas a my věříme, že i peníze,” uvedl Petr Beťák, ředitel oddělení Digitálního produktu RegioJet.
 
Publikováno: 28. 12. 2020 | Počet přečtení: 170