murr Schunk

Limitovaná verze Mustangu bude i na českém trhu

Kultovní sportovní vůz Ford Mustang Mach 1 přináší největší výkon a nejlepší jízdní vlastnosti ze všech dosud v Evropě oficiálně prodávaných Mustangů. Jeho cena začíná na 1 649 900 Kč.

 

Evropská premiéra Mustangu Mach 1, který je pro základní verzi ještě více orientován na jízdní výkony a sportovní styl, se odehrála před několika týdny během Týdne rychlosti v britském Goodwoodu. Nyní tento nejostřejší Mustang přichází i do ČR. Zákazníci se mohou těšit na nejlepší jízdní vlastnosti ze všech variant Mustangu, které dosud Ford v Evropě nabízel, a také na jízdní výkony, hodné legendárního označení Mach 1.

Srdcem vozu je celohliníkový vidlicový osmiválec o objemu pět litrů, který je naladěný na nejvyšší výkon 338 kW a optimalizovaný pro sportovní jízdu i na závodním okruhu. Některé důležité komponenty, jako např. otevřený vzduchový filtr, sací potrubí i škrticí klapky o průměru 87 mm, má společné s modelem Mustang Shelby GT350, prodávaným v Severní Americe. Volnějšímu průtoku vzduchu motorem, který tyto komponenty přinesly, je přizpůsobeno naladění řídicí jednotky i vstřikovací soustavy, tvořené kombinací přímého a nepřímého vstřiku. Motor s vysokootáčkovým charakterem dosahuje nejvyššího výkonu při 7250 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 529 Nm v 4900 ot./min.



Optimální průtok maziva a konzistentní výkon i při vysoké zátěži zajišťuje přídavný chladič motorového oleje, rovněž převzatý ze Shelby GT350. O nezaměnitelný zvukový doprovod se stará sportovní výfuková soustava s aktivním ventilem a čtyřmi koncovkami v unikátním designu o průměru 114 mm.

Zákazník si může vybrat mezi manuální 6st. převodovkou a 10st. automatem. Šestistupňová manuální skříň TREMEC 3160 je osazena dvoutalířovou spojkou, proto suverénně snáší i agresivní změny rychlostních stupňů ve vysokých otáčkách, včetně řazení nahoru bez ubrání plynu. Vyznačuje se také krátkými drahami řazení. Převodovka TREMEC využívá také technologii automatického dorovnání otáček při podřazování, tedy tzv. „meziplynů“. Ta prostřednictvím řídicí elektroniky na krátký okamžik navýší otáčky motoru, aby se srovnaly otáčky hřídelí v převodovce. Výsledkem jsou hladké, přitom však velmi rychlé změny rychlostních stupňů směrem dolů, zejména při sportovní jízdě. Aby převodovka bez problémů odolávala vyšším teplotním nárokům při sportovní jízdě, je vybavena i vlastním okruhem chlazení oleje.



Technicky vyspělá samočinná převodovka s deseti rychlostními stupni má zdokonalený měnič točivého momentu a specifickou kalibraci, přizpůsobenou sportovnímu zaměření vozu. Druhý chladič oleje přitom navyšuje chladicí kapacitu o 75 %. Varianty s manuální i automatickou převodovkou jsou sériově vybaveny samosvorným diferenciálem, který má také vlastní chlazení.

Konstruktéři intenzivně zapracovali rovněž na zlepšení aerodynamiky vozu, takže Mustang Mach 1 vytváří o 22 % vyšší přítlačnou sílu než Mustang GT. Zadní difuzor je převzatý z modelu Shelby GT500 a zakrytování spodních partií je opatřeno žebry, která vedou chladící vzduch k brzdám. Specifický zadní spoiler zajišťuje rovnoměrné rozložení aerodynamických sil mezi přední a zadní nápravu.

 
Publikováno: 17. 11. 2020 | Počet přečtení: 247