murr Schunk

Schaeffler výrazně formuje plně elektrickou budoucnost DTM

V rámci posledního závodního víkendu německého šampionátu silničních vozidel (DTM 2020) Schaeffler prezentoval, jak bude vypadat budoucnost tohoto šampionátu: Bude zelená a elektrická.

 
Jako nový partner pro inovace série DTM představila společnost Schaeffler spolu se zastřešující organizací ITR (Internationale Touren-wagen Rennen eV) na Hockenheimringu demonstrační vozidlo, které disponuje čtyřmi pohony Schaeffler napájené elektrickou baterií, jeden vždy pro každé kolo. S prototypem jezdí pilot formule E Daniel Abt a dvojnásobný šampion DTM Timo Scheider, jakož i ambasadorka značky Schaeffler Sophia Flörsch.

„Těšíme se na toto partnerství," říká Matthias Zink, člen představenstva za Automotive Technologies v Schaeffler. „Naše inovativní technologie elektrického pohonu přinášejí vítězství ve formuli E již od roku 2014 a v současnosti se již používají i v sériově vyráběných vozidlech. Spolupráce je dokladem průkopnického ducha a inovační síly a podtrhuje naši ambici formovat jako technologický partner pokrok, který hýbe světem."



S 800 kW má demonstrační vozidlo výkon téměř 1200 PS.

Demonstrační vozidlo

Demonstrační vozidlo, které jezdí na Hockenheimringu, má s 880 kW výkon téměř 1200 PS, což je téměř dvojnásobně více, než mají současné vozy DTM (přes 450 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 2,4 sekundy a je tak o ca 0,4 sekundy rychlejší než současné vozidlo Schaeffler BMW M4 DTM. Vozidlo disponuje technologií steer-by-wire Space Drive, která se již v motoristickém sportu osvědčila, jakož i integrovanou regulací jízdní dynamiky pro řízení čtyř motorů. Ve své funkci vývojové platformy pro elektrické DTM jsou na rok 2021 plánovaná vystoupení v rámcovém programu DTM. Od roku 2023 by pak DTM mohla být plně elektrickou závodní sérií.

„We pioneer motion"


Schaeffler miluje partnerství, zejména tehdy, když podporuje technologie budoucnosti. Teprve nedávno společnost Schaeffler, jako globální dodavatel pro automobilový a ostatní průmysl, zahájila novou kampaň s cílem upevnit pozici podniků značky Schaeffler a komunikovat nové motto „We pioneer motion".

Centrem kampaně je koncept „Green makes the difference", který symbolizuje průkopnickou roli značky Schaeffler v oblasti pohybu.



Spolupráce je dokladem průkopnického a inovačního ducha Schaeffler.

„Partnerství s DTM se ke společnosti Schaeffler perfektně hodí. Jako průkopníci chceme postupovat, provokovat status quo a posouvat hranice, a tím dosáhnout změny," doplnil Matthias Zink. Více o kampani na: www.we-pioneer-motion.com.
 
Publikováno: 13. 11. 2020 | Počet přečtení: 329