murr Schunk

Mireo Smart pro regionální kolejovou dopravu

Společnost Siemens představila novou elektrickou trakční jednotku Mireo Smart zaměřenou na řešení typických požadavků kladených na vozidla pro regionální dopravu jako energeticky a emisně výhodnější alternativy k individuální automobilové dopravě.

 

Elektrická trakční jednotka Mireo Smart je založena na platformě vozidel Mireo a to jak v provedení pro liniově elektrifikované tratě (EMU), tak ve dvouzdrojovém provedení trolej/akumulátor (BEMU) vhodném pro provoz na částečně liniově elektrifikované železniční síti, tzn. i na tratích bez trakčního vedení.

Unifikované jednotky Mireo Smart jsou nabízeny ve třívozovém provedení, plně odpovídajícím požadavkům Technických směrnic pro interoperabilitu evropského železničního systému (TSI). Disponují 214 místy k sezení, 21 místy pro přepravu jízdních kol, dvěma prostory pro invalidní vozíky, traťovou komunikací, klimatizací, internetovým připojením, informačními displeji pro cestující, velkými TFT monitory ve vstupních prostorách a plným bezpečnostním dohledem.



Nízká hmotnost vozidel a vysoce výkonné rekuperační elektrodynamické brzdění snižují nároky na spotřebu energie. Vysoký trakční výkon umožňuje rychlou jízdu regionálních vlaků i při velmi četných zastávkách. To přispívá jak k atraktivitě bezemisní veřejné hromadné dopravy, tak i k racionálnímu využívání kapacity hlavních tratí, silně zatížených souběhem dálkové i regionální dopravy.

Unifikací technického řešení, vytvořenou na základě průniku požadavků mnoha výběrových řízení, došlo ke zkrácení doby mezi objednáním vozidla a uvedením schváleného vozidla do provozu na maximálně 18 měsíců. Výhodou orientace na technicky optimalizovaná vozidla je i jejich ziskový provoz, docílený díky příznivé ceně, nízkým nákladům na údržbu a velmi vysoké míře spolehlivosti.

 

 
Publikováno: 11. 11. 2020 | Počet přečtení: 236