murr Schunk

Nákladní auta ujedou na vodík až 600 km

Toyota spolu s Hino Motors zahajují testy nákladních vozidel na vodíkové palivové články. Očekává se, že budou mít dojezd zhruba 600 km. Testy ověří reálnost používání palivových článků ke snížení emisí CO2 v logistice.

 

Těžká nákladní auta na vodík pro dálkovou dopravu musejí nabízet přiměřený dojezd a nosnost, a také schopnost rychlého tankování paliva. Systémy palivových článků využívající vodíkové palivo s vysokou energetickou hustotou jsou považovány za efektivní způsob elektrifikace těžkých nákladních vozidel.

Dle dohody se do testů vedle Toyoty a Hino zapojí i společnosti Asahi Group, Seino Transportation, NEXT Logistics a Yamato Transport. Nákladní auta budou převážet nápoje pro Asahi, autodíly mezi závody Toyoty a další zásilky pro logistické firmy Seino a Yamato.

Praktické provozní zkoušky nákladních elektromobilů na palivové články, které proběhnou na začátku roku 2022, mají urychlit jejich komerční nasazení. Těžká nákladní auta a autobusy v současnosti produkují 70 procent všech emisí CO2 produkovaných užitkovými vozy v Japonsku.

Vzniká Japonská vodíková asociace

Nyní rovněž zahájil činnost přípravný výbor pro založení Japonské vodíkové asociace, za kterou stojí devět soukromých firem včetně Toyoty. Sdružení má podpořit vytváření dodavatelského řetězce vodíku a globálních partnerství v odvětví.

Předpokládá se, že vodík bude hrát důležitou roli při omezování globálního oteplování. Vodíková asociace se bude prostřednictvím partnerství s různými zúčastněnými stranami snažit kultivovat vodíkový průmysl a podporovat iniciativy směřující k jeho rozvoji. Nová organizace by měla vzniknout na začátku prosince.

 
Publikováno: 19. 10. 2020 | Počet přečtení: 259