hnv murr

Řízení zadní nápravy jako mechatronická evoluce

Společnost Schaeffler rozšiřuje svou nabídku v oblasti řízení zadní nápravy a se společností Robert Bosch Automotive Steering zahájili spolupráci při vývoji. Cílem je nabízet kompletní balík pro řídicí systémy zadní nápravy a otevřít tak nový trh.

 
Schaeffler dodává mechatronická řízení zadní nápravy (iRWS); Bosch zase software a elektroniku ve formě kontrolní jednotky řízení. „Spojení silných stránek obou našich společností nám umožňuje vytvořit kompletní systém, který poskytuje vyšší přidanou hodnotu pro zákazníky," říka Matthias Zink, člen představenství za oblast Automotive OEM v Schaeffler. Inteligentní řízení zadní nápravy je pro Schaeffer důležitým milníkem na cestě k tomu, aby se z něj stal technologický partner v oblasti podvozkových systémů.

Již v roce 2015 společnost Schaeffler úspěšně uvedla na trh mechanický stabilizátor náklonu (IARC). „Zkušenosti, které jsme přitom získali, byli uplatněné při vývoji mechatronického řízení zadní nápravy," řekla Dr. Keiwan Kashi, vedoucí Obchodní oblasti mechatronických systémů v Schaeffler.

Mechatronické řízení zadní nápravy zvyšuje jízdní komfort, bezpečnost i zejména v rámci urbanizace může nabídnout mnohé výhody. Otáčením zadních kol do opačného směru vůči předním snižuje poloměr otáčení a výrazně zvyšuje manévrovatelnost v těsném prostoru, což například značně usnadňuje parkování v rušném prostředí města. Podpůrné pohyby řízení zadní nápravy zlepšujte manipulaci během jízdy, zvyšuje stabilitu, jízdní komfort a zlepšujte bezpečnost vozidla. Řízení zadní nápravy od společnosti Schaeffler se vyznačuje nízkou hmotností do 8 kg, což je umožněno cíleným použitím lehkých konstrukčních technologií. Klíčovým prvkem systému je planetový závitový pohon, který provádí tzv. samosvorné funkce, čímž zajišťuje, aby řízení zadní nápravy nezměnilo směr bez řídicího příkazu od řidiče. Kromě toho planetový závitový pohon zajišťuje i velmi vysoký stupeň účinnosti. Design s optimalizovanou akustikou se osvědčil zejména při použití v elektrických vozidlech.



Dr. Keiwan Kashi, vedoucí obchodní jednotky mechatronických systémů v Schaeffler a Dr. Stefan Waschul, vedoucí v oblasti řídicích systémů osobních vozidel v Robert Bosch Automotive Steering.

Kontrolní jednotka řízení Bosch podporuje bezpečnou jízdu

Bosch přispívá do systému svou kontrolní jednotkou řízení, která spojuje řídicí elektroniku, elektromotor a software do jednoho celku. Rozšiřitelný modulární systém je základem pro množství funkcí asistence řidiče. Mechatronické řízení se již osvědčilo použitím ve vozidlech v oblasti řízení přední nápravy. Díky konceptu Bosch je řízení zabezpečeno proti kybernetickým útokům.

Funkce a aktualizacím jsou podporovány prostřednictvím technologie over-the-air (OTA). Odborné kompetence použité u přední nápravy nyní Bosch přináší do spolupráce v oblasti systémového řízení zadní nápravy. Novinka bude nabízet vysokou účinnost a nízkou hmotnost.
 
Publikováno: 25. 9. 2020 | Počet přečtení: 719