Aimtec hnv murr

Unikátní stroj vymění za tři dny přes 4 km kolejí

Do českých železničních staveb se po delší době opět zapojil ojedinělý stroj SUZ 500 s 29 vozy na pražce, který společnost Swietelsky Rail CZ nasadila v sobotu 15. srpna na opravovaný železniční úsek Rakovník – Blatno u Jesenice. Během tří dnů zde v pěti úsecích obnoví 4385 metrů kolejí.

 

„Půjde o souvislou výměnu 7071 pražců a zaklopení nových kolejnic. Je to extrémně produktivní stroj, který oproti běžným strojním linkám na českém trhu umí zkrátit výlukové časy až o 50 procent,“ vysvětluje Lukáš Vostrý, ředitel závodu Stroje a mechanizace Swietelsky Rail CZ.

Kolos na 13 nápravách, měřící přes 60 metrů a vážící 211 tun, se využívá při rekonstrukcích kolejí, které současně demontuje a pokládá kolejnice a pražce. Firma si ho půjčuje od svého mateřského koncernu Swietelsky.

Nepřetržitá výluka úseku Rakovník – Blatno u Jesenice trvá od 1. srpna do 28. září. Během ní zde Správa železnic nechává vyměnit kolejnice a pražce, obnovit odvodňovací zařízení, opravit některá nástupiště i přejezdy. Součástí prací je také zřízení bezstykové koleje a úprava její geometrické polohy.

Počátkem srpna už Swietelsky Rail CZ nasadil při opravě železničního úseku Liberec – Mníšek u Liberce obnovovací stroj SMD 80 se 44 vozy na pražce. Během tří dnů zde obnovil v rámci subdodávky pro firmu Chládek & Tintěra celkem 4200 metrů kolejí se sedmi tisíci pražci. „Právě špičkové technologie investorům šetří čas a peníze, protože ve srovnání s klasickými stroji jsou mnohem efektivnější a rychlejší,“ uzavřel Lukáš Vostrý.

 
Publikováno: 17. 8. 2020 | Počet přečtení: 704