its murr Schunk

Toughbooky usnadňují prodej jízdenek

Švýcarská společnost BLT, zabývající se regionální veřejnou dopravou, vyvinula vlastní software určený k prodeji autobusových jízdenek využívající tablety Panasonic, tzv. Toughbooky.

 

BLT Baselland Transport AG provozuje flotilu 63 autobusů, 101 tramvají a 17 vlaků. Prostoje jsou nežádoucí, zejména pak při prodeji jízdenek. Aby BLT zvýšila efektivitu svého autobusového provozu, vyvinula systém prodeje jízdenek a začala používat odolné tablety Panasonic.

Kvůli zákonným povinnostem musí BLT zajišťovat prodej jízdenek na všech autobusových zastávkách, čehož cestující hojně využívají i v době aplikací na chytré telefony. V roce 2015 dostala společnost nápad nahradit staré jízdenkové automaty vlastním řešením prodeje lístků. Po zvážení řady externích nabídek se projektový tým rozhodl ve spolupráci s partnery adaptovat stávající software prodeje jízdenek a zakoupit hardware od externího poskytovatele.

Řešení na míru


Konvenční systémy určené pro místo prodeje v oblasti autobusové přepravy obvykle poskytují výrobci přímo z oboru. Tyto systémy dodávají v rámci kompletního balíčku, který zahrnuje počítačový systém řízení provozu. Systém poskytuje řidiči, cestujícím a provoznímu řídicímu středisku informace o provozní situaci.

Projektový tým BLT chtěl různorodé požadavky spojené s prodejem lístků a provozem autobusů oddělit. Prodleva není při prodeji jízdenek sice žádoucí, ale není katastrofální. Provozní problémy pak zase ohrožují dochvilnost. O prodej jízdenek se nyní starají nová trvale nainstalovaná zařízení C-POS tvořená 10,1” tablety Toughbook, rozhraním pro dokování do vozidla, kazetou na výměnu peněz a tiskárnou lístků.



Vysoké požadavky na hardware

Požadavky BLT zněla na zařízení, která budou co možná nejméně náročná na údržbu a zejména budou velmi odolná a trvanlivá. Tablety musely být v autobusech rovněž namontovány trvale. Všechny autobusy pak společně ujedou ročně 3,57 milionu kilometrů a systém prodeje jízdenek musí být schopen takovou zátěž ustát. Dalším důležitým požadavkem bylo, aby vybavení tabletu operačním systémem Android, protože společnost BLT chtěla pokračovat ve vývoji své oceňované aplikace „Tickets“, určené k prodeji autobusových jízdenek.

„Co se týče hardwaru, dospěli jsme k závěru, že jen velmi málo alternativ splňuje naše specifické požadavky. Společnost Panasonic má v této oblasti vynikající reputaci,“ uvedl Daniel Schultheiss-Polasek, projektový manažer designu systémů v BLT. Společnost BLT zakoupila 75 tabletů Panasonic.

Vedle operačního systému Android byl z poptávaných zařízení důležitý také kvalitní příjem signálu GPS, protože bylo nutné kvůli prodeji lístků lokalizovat existující autobusové zastávky. „GPS modul v tabletech Panasonic je natolik výkonný, že jsme se mohli zbavit GPS antén na střechách autobusů,“ vysvětluje Schultheiss-Polasek.

 
Publikováno: 17. 8. 2020 | Počet přečtení: 177