its murr Schunk

Goodyear se vrací do hry o titul na WEC

Boj značky Goodyear o titul z mistrovství světa se zase blíží, protože už tento víkend znovu otevře sezónu FIA Mistrovství světa endurance (FIA World Endurance Championship; WEC) závod na okruhu Circuit de Spa-Francorchamps.

 
Tři týmy s výbavou společnosti Goodyear se chtějí v 6hodinovém závodě po dlouhé přestávce v polovině sezóny opět ucházet o vítězství. K partnerským týmům Goodyear pro celou sezónu – Jota Sport a Jackie Chan DC Racing – se na pneumatikách Goodyear připojí i vůz Algarve Pro Racing, portugalského týmu, který obvykle soutěží v evropské sérii Le Mans (ELMS), ale tento víkend vystoupí i na světové scéně.

Všechny tři vozy na závodních pneumatikách Goodyear Eagle F1 SuperSport jsou prototypy Oreca 07 Gibson, které soutěží ve třídě LMP2, což je jediná třída WEC s volným výběrem pneumatik. Jejich 4,2litrové motory V8 poskytují výkon kolem 600 koňských sil.



Goodyear jde v LMP2 tvrdě po zisku mistrovského titulu s týmy Jackie Chan DC Racing a Jota Sport, jejichž vozy jsou v současné době na druhém a třetím místě celkového pořadí. První z nich skončil na stupních vítězů v posledních čtyřech kolech, zatímco Jota získal památné vítězství loni v listopadu v Šanghaji.

Sobotních 6 hodin Spa-Francorchamps bude první závod WEC od Lone Star Le Mans na texaském okruhu Vircuit of The Americas, který se jel už v únoru. Po nadcházejícím víkendovém závodě bude vrcholem letošního kalendáře závod 24 hodin Le Mans (19.–20. září) a závod 8 hodin Bahrajnu (21. listopadu), který celou sezónu uzavře.



Nová pneumatika užitečná pro drsnou dráhu ve Spa

Goodyear v červenci představil třetí specifikaci svých pneumatik LMP2 v závodě ELMS na Okruhu Paula Ricarda a směs B-spec (střední) přiveze do Spa spolu s měkčí pneumatikou A-spec. Na každém dalším závodě této sezóny budou týmy jezdit na pneumatikách specifikace A (měkké) a C (střední-plus).

„Spa je opravdový okruh ze staré školy a jeho drsný povrch dává pneumatikám pořádně zabrat, takže se musíme ujistit, že jsme na tom dobře z hlediska odolnosti pneumatik během celého dlouhého závodu,“ vysvětlil McGregor. „Je mnohem agresivnější než ostatní závodní dráhy. Nejblíže je v kalendáři WEC k nadcházejícímu závodu Šanghaj, kde jsme zaznamenali naše první vítězství, takže budeme tento víkend využívat poznatky, ke kterým jsme dospěli právě tam.“

„I když povrch ve Spa je agresivní, v Šanghaji jsme viděli, že i z pneumatik s měkčí směsí specifikace A se dá při správném zacházení dostat dostatečný výkon. Právě na tom teď s týmy těsně spolupracujeme a poznatky z nedělního závodu ELMS nám při tom dále pomohou.“



Goodyear jde v LMP2 tvrdě po zisku mistrovského titulu.

Že se závody uskuteční za deště, je v Ardenách zastrčeném Spa, které je známé svým nepředvídatelným počasím, dost pravděpodobné. Pneumatiky Goodyear s dezénem za mokra ještě nezávodily, ale univerzální předchůdci nových pneumatik se osvědčily loni v září v Silverstonu při proměnlivém počasí, které lze velmi pravděpodobné očekávat i tento víkend.

Volný trénink a kvalifikace se bude konat ve čtvrtek a v pátek, vlastní závod se uskuteční v sobotu od 13:30 do 19:30 SELČ.
 
Publikováno: 13. 8. 2020 | Počet přečtení: 216