its murr Schunk

VW pomáhá DHL snižovat emise

Volkswagen Užitkové vozy dodal české pobočce DHL Express flotilu elektricky poháněných vozidel e-Crafter. Renomovaná logistická společnost považuje ekologický model s vynikajícími užitnými vlastnostmi za ideální řešení pro doručování zásilek ve velkých městech.

 

„S modelem e-Crafter přinášíme elektromobilitu do segmentu velkých lehkých užitkových vozů, a to bez kompromisů v oblasti užitných vlastností,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Tichý a bezemisní elektrický pohon e-Crafteru je pro městskou logistiku jako stvořený, což nyní v ostrém provozu dokazuje flotila ve službách dopravní společnosti DHL Express.“

„Jedním z nejdůležitějších opatření k trvalé udržitelnosti a ochraně klimatu je přechod na elektromobilitu v rámci našeho vozového parku. E-Crafter nás zaujal nejen svým elektrickým pohonem s nulovými emisemi, ale také velkým nákladním prostorem, v němž dokáže přepravit až 1,72 tuny nákladu. Svou robustní konstrukcí je navíc skvěle připraven pro mimořádně náročný provoz kurýrní služby. Naši řidiči kromě toho oceňují zvýšení komfortu při plnění svých pracovních úkolů a pozoruhodnou jízdní dynamiku,“ říká Pavel Šmejkal, provozní ředitel společnosti DHL Express (Czech Republic).

Vozy Volkswagen e-Crafter v barvách společnosti DHL Express zlepšují díky nulovým emisím kvalitu ovzduší v Praze a Brně. Elektrický pohon zvyšuje hospodárnost provozu především v městské dopravě s častými zastávkami. Na jedno nabití ujede e-Crafter až 173 km a dosahuje elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 90 km/h, což je pro každodenní provoz kurýrů DHL naprosto postačující. DHL Express již plánuje postupné rozšiřování svého vozového parku v ČR o další vozidla s elektrickým pohonem.

Volkswagen e-Crafter byl představen v roce 2018 a již před svým uvedením na trh obdržel ocenění „Evropská cena za trvale udržitelnou dopravu 2018“ v kategorii „Lehké užitkové a dodávkové vozy“. Lithium-iontové akumulátory jsou uloženy prostorově úsporně pod podlahou. Díky tomu je možné využívat celý objem nákladového prostoru skříňového vozu s vysokou střechou a vnější výškou 2590 mm: tedy 10,7 m3. To samé platí pro další důležité rozměry, jako je šířka mezi podběhy (1380 mm) nebo výška nákladového prostoru (1861 mm). Maximální užitečná hmotnost činí v závislosti na verzi 975 až 1720 kilogramů.

Na nabíjecí stanici CCS o výkonu 40 kW lze akumulátory nabít stejnosměrným proudem na 80 % maximální kapacity (ta je 35,8 kWh) za pouhých 45 minut.

 
Publikováno: 12. 8. 2020 | Počet přečtení: 201