its murr Schunk

NTM podepsalo memorandum se SŽ

Národní technické muzeum a Správa železnic podepsaly 4. srpna 2020 v Železničním depozitáři NTM Chomutov memorandum o spolupráci, které potvrzuje jejich společný zájem o dokumentaci a záchranu odkazu předcházejících generací v oblasti železnice.

 
V Železničním depozitáři NTM se nyní nově nacházejí tři kolejová vozidla zapůjčená Správou železnic. Správa železnic je pro muzeum důležitým partnerem pro dokumentaci a popularizaci železniční historie, pro budování a doplňování železniční sbírky, která je největší státní sbírkou u nás, a stala se také jedním z hlavních partnerů připravovaného Muzea železnice a elektrotechniky NTM v Praze na Masarykově nádraží.

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda uvedl: „Železniční infrastruktura prošla za dobu své existence zajímavým vývojem, který chceme jako její současný správce představit široké veřejnosti. Laik si pod pojmem infrastruktura nejčastěji představí jen koleje, ale k naší činnosti patří i technika, která se po nich pohybuje. Není tak na očích jako běžné vlaky, proto jsou muzejní exponáty zapůjčené z vozidlového parku naší organizace skvělou příležitostí pro každého, aby si rozšířil své znalosti železnice. To je ale pouze jeden z příkladů naší dlouholeté spolupráce.“

Příkladem spolupráce mezi NTM a SŽ je umístění tří kolejových vozidel SŽ v Železničním depozitáři NTM v Chomutově, které zde doplní muzejní sbírku. Nákladní železniční drezína MUV 69, která byla koncipována jako univerzální nosič různých nástaveb, traťových strojů a manipulačních zařízení, sloužila do roku 2006. PVO (Přívěsný vozík osobní) z roku 1975 byl upraven pro převoz svařovací soupravy a sloužil do roku 2015. Dodnes je jediným osobním přípojným vozem k drezíně, který kdy byl na našich železnicích v provozu. Třetím vozidlem je KSP 411S – tlačný sněhový kolejový pluh, tedy pluh bez vlastního pohonu, který musí být tlačen lokomotivou. Vozidla dokumentují nedávnou historii technické práce na železnici.



Generální ředitel NTM Karel Ksandr (vpravo) a generální ředitel SŽ Jiří Svoboda (vlevo) podepisují memorandum o spolupráci v salonním voze Ústecko-teplické dráhy.
 
Publikováno: 6. 8. 2020 | Počet přečtení: 211