murr Schunk

Maďarský CER Cargo se stal prvním zahraničním provozovatelem lokomotivy EffiShunter 1000M

Nákladní dopravce CER Cargo Holding, člen holdingu L.A.C., rozšířil svou flotilu lokomotiv o český EffiShunter 1000M. První ze dvou objednaných vozidel jeho představitelé převzali na konci července v jihlavském závodě CZ LOKO. Druhé bude následovat v září.

 
„Zajištění spolehlivé a dobře fungující nezávislé trakce na maďarském a slovenském trhu má pro nás strategický význam. Právě nezávislá trakce nám na zdejších železničních sítích přináší jednoznačnou konkurenční výhodu. Proto posilujeme náš dieselový park spolehlivými lokomotivami CZ LOKO,“ řekl László Horváth, předseda představenstva CER Cargo Holding. Ten se po české společnosti ČD Cargo stal druhým vlastníkem této lokomotivy a prvním zahraničním.

Podle Josefa Gulyáse, generálního ředitele CZ LOKO, jde již o čtvrtý typ lokomotivy, kterou firma holdingu CER Cargo dodala během posledních tří let. „Na maďarském trhu proto vidíme obrovský potenciál,“ dodal. Dopravci už firma dodala lokomotivy EffiLiner 1600, EffiLiner 3000 a EffiShunter 1600.



Novou lokomotivu pokřtili: László Horváth (CER Cargo Holding) a Josef Gulyás (CZ Loko)

Lokomotiva EffiShunter 1000M (řada 742.71x) představuje komplexně zmodernizované vozidlo ČKD řady 742, kde se technicky a konstrukčně vychází ze špičkových parametrů lokomotiv CZ LOKO. Zjednodušeně řečeno jde o EffiShunter 1000 postavený na platformě původních lokomotiv 742. To jim zajišťuje efektivní provoz a údržbu.

CER Cargo Holding chce prostřednictvím dceřiné společnosti CER Slovakia nasadit první EffiShunter 1000M na Slovensku i v Česku. Druhý pak bude provozovat primárně CER Hungary. Vzhledem k rozšíření obchodních aktivit se plánuje nasazení v Maďarsku a Chorvatsku. Proto jsou lokomotivy standardně vybaveny bezpečnostními systémy INDUSI a MIREL. V případě potřeby lze nainstalovat i evropský systém ETCS.



Lokomotivy EffiShunter 1000M mají nově řešené např. kapoty s věžovou kabinou strojvedoucího nebo spalovací motor CAT 3508 C o výkonu 1000 kW. V CZ LOKO aktuálně naplno běží výroba padesátikusové série pro ČD Cargo.
 
Publikováno: 30. 7. 2020 | Počet přečtení: 288