Schunk

Renault Sport Spider – 25 let

Byl to model naprosto vybočující z řady vozů Renault. Šlo o pragmatický sportovní automobil délky 3,81 m, jehož neskrývaným záměrem byl čistý automobilový požitek. Vyráběl se jen tři roky a v několika verzích včetně závodní verze Trophy.

 
Když byl poprvé představen na autosalonu v Ženevě v roce 1995, zanechal Renault Spider opravdový dojem. Pod záštitou divize Renault Sport připomínal nekompromisní sportovní řadu modelů Alpine. Věrný svému mimořádnému vnějšímu vzezření měl Spider lehký hliníkový podvozek a motor uložený uprostřed před zadní nápravou.



Štíhlý, sportovní profil evokoval nezaměnitelný dojem surové síly a sportovní elegance.

S verzí Trophy byl požitek z řízení opravdu výjimečný, ať už na silnici nebo na závodní dráze. Jakožto ryze tradiční roadster byl extrémně minimalistický, se sportovními sedadly a obloukovou výztuhou, žádný posilovač řízení, ABS ani topení. To ovšem bylo vysoce účelné, tato konstrukce umožnila vměstnat výkon modelu Alpine A 610 do vozu lehkého jako peříčko (790 kg) - vážil skoro stejně jako Twingo! Skalním nadšencům nabízel vůz vzrušující zrychlení, brzdění a ovladatelnost bez nutnosti nákladů, které by se rovnaly náročnosti profesionálního závodního vozu.



Modelu Trophy se vyrobilo pouze 90 ks, mj. zahajoval testovací jízdy evropské Formule 1.

Renault Spider „Saute vent“ (bez střechy a čelního skla) – rok 1995 – poháněl čtyřválcový motor o objemu 1998 cm3, který disponoval výkonem 150 k při 6000 ot/min na zadní kola. Motor spolupracoval s 5st. převodovkou. Na všech kolech měl kotoučové brzdy. Jeho maximální rychlost činila 210 km/h.
 
Publikováno: 14. 7. 2020 | Počet přečtení: 182