its murr Schunk

Mokka plná energie

Německá automobilka představila první snímky druhé generace svého kompaktního vozu Mokka. Novinka umožňuje zcela bezemisní jízdu, což je výhodné pro pohyb v městských centrech, a zároveň garantuje bezpečnou dálniční jízdu.

 

Design nové Mokky charakterizují krátké převisy karoserie a široce rozkročená silueta. Jde o první model značky, který představuje zcela novou „tvář“ Opelu, tzv. Opel Vizor, a čistě řešený plně digitální kokpit Opel Pure Panel. Doširoka protažený přístrojový panel integruje dva velkoplošné displeje, přičemž ten hlavní před řidičem má rozměr 12“. Návrháři interiéru pečlivě řešili rozmístění všech ovladačů, hlavní důraz byl kladen na to, aby se řidič nemusel riskantně proklikávat složitým menu palubního infotainmentu.

Mokka je i přes maličko delší rozvor (+2 mm) o 12,5 cm kratší než předchozí generace, ale nabízí přibližně stejně velký zavazadlový prostor (350 litrů). Při délce jen 4,15 m se snadno manévruje i parkuje. Zavádí inovativní technologie z vyšších segmentů, jde např. o vyspělý adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop & Go, elektrická Mokka-e dokáže „plout“ v proudu dalších vozidel bez zásahů řidiče. Systém aktivního udržování jízdního pruhu samočinně udržuje Mokku ve středu jízdního pruhu.



Zcela unikátní prvek v této kategorii jsou adaptivní LED matrixové světlomety IntelliLux LED Matrix se 14 elementy. Všechny Mokky mají vpředu i vzadu standardně LED světla, elektrickou parkovací brzdu i systém čtení dopravních značek. K dispozici je rovněž panoramatická 180-stupňová záďová kamera.

Novinka je postavena na nové verzi multienergetické platformy CMP (Common Modular Platform), která dává konstruktérům značnou volnost a dovoluje zástavbu elektromotoru i spalovacích motorů. Ve srovnání s předchozí generací je o 120 kg lehčí, přitom karoserie v elektrické verzi má o 30 % vyšší torzní tuhost. Díky platformě CMP je Mokka hned od počátku k dispozici v elektrické verzi. Elektromotor dává výkon 100 kW a jeho maximální točivý moment vrcholí na hodnotě 260 Nm. Řidič může navolit jeden ze třech jízdních režimů: Normální, hospodárný režim Eco a dynamický režim Sport. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h, což šetří energii uloženou v 50 kWh baterii. Rychlonabíjecí stejnosměrný systém 100 kW umožní nabití baterií 80 % kapacity během pouhých 30 minut. Dojezd činí až 322 km (WLTP).

Na trhu se nová generace Mokky se spalovacími i elektrickými pohony objeví začátkem roku 2021.

 
Publikováno: 25. 6. 2020 | Počet přečtení: 284