its murr Schunk

Při modernizaci bude Swietelsky Rail CZ pracovat až 16 h denně

Nejvýkonnější železniční technika a dvousměnný provoz zkrátí modernizaci železničního úseku z Velimi do Poříčan až o 20 % oproti klasické technologii. Práce na dvojkolejném úseku dlouhém 16,3 km začaly počátkem června a potrvají do konce roku 2022.

 

„Při velkém vytížení trati Praha – Kolín – Česká Třebová, na níž tento úsek leží, nebyla cena díla jediným kritériem veřejné soutěže. Klíčovou roli hrál čas, tedy zejména minimalizace výluk,“ říká Pavel Pechač, technický ředitel a jednatel společnosti Swietelsky Rail CZ. Ta exponovanou trať modernizuje ve sdružení s firmou Subterra. Investorem díla za 3,83 miliardy korun bez DPH je Správa železnic.

Pro společnost Swietelsky Rail CZ, která aktivně na českém trhu působí od roku 2015, jde o zatím největší veřejnou zakázku, kterou zde získala. „Vnímáme to jako obrovský závazek, pro jehož splnění jsme připraveni udělat maximum. Tam, kde to je technologicky možné, budeme pracovat i 16 hodin denně, tedy ve dvou směnách. Počítáme také s nasazením špičkového sanačního stroje, který je ve srovnání s běžnou konkurenční technikou při stejné účinnosti až o 20 procent rychlejší,“ vysvětluje Pavel Pechač.

Stavba zahrnuje úseky Velim – Pečky, Pečky – Poříčany, stanice Poříčany a Velim a zastávky Cerhenice a Tatce. Rekonstrukcí projde železniční svršek a spodek, čtyři přejezdy a pět železničních mostů. Jeden přejezd v Dobřichově bude zrušen. Nové odbočky se vybudují v Cerhenicích a Tatcích, kde zvýší variabilitu řízení provozu na vytíženém úseku. Opraví se nástupiště. Součástí rozsáhlého projektu je i kompletní výměna trakčního vedení, rozšíření protihlukových opatření a nové zabezpečovací zařízení ve stanici Poříčany.

K poslední úpravě úseku Velim – Poříčany, který patří mezi nejfrekventovanější na české železniční síti, došlo v letech 1997–1999 při modernizaci I. koridoru.

 
Publikováno: 24. 6. 2020 | Počet přečtení: 280