its murr Schunk

Mini SUV s výraznějším designem

Suzuki Ignis Hybrid, jediné mini SUV na trhu, přijíždí v novém hávu. Je výraznější, nabízí úsporný hybridní pohon a unikátní kombinací praktického interiéru a nejmodernějších technologií.

 

Ikonický design Ignisu prošel citlivou modernizací. Dostal novou masku chladiče, kterou doplňuje přepracovaný nárazník s výše umístěnými mlhovými světly.

V moderním interiéru je nově vyveden přístrojový štít v barevných kombinacích. Velký monochromatický displej přehledně zobrazuje všechny důležité provozní údaje – okamžitou nebo průměrnou spotřebu, dojezd, ale i zapojení motorů v hybridním pohonu.

Nový hybridní pohon

Pohon obstarává nový čtyřválcový atmosférický motor K12D, spolupracující s elektromotorem ISG, připojeným přes plochý drážkový řemen. Spolu tak tvoří mimořádně efektivní mild-hybridní pohon. Ten je nyní standardem pro všechny verze Ignisu. Ve srovnání s dosavadním Ignisem Hybrid byla kapacita baterie zvětšena více než trojnásobně – z 3 na 10 Ah.

Celá elektrosoustava mild-hybridního pohonu váží jen 10 kg. Díky tomu všechny nabízené verze Ignisu Hybrid, včetně varianty s pohonem všech kol AllGrip Auto, dosahují provozní hmotnosti méně než 1000 kg. Lithiová baterie pohonu se nachází pod sedadlem řidiče, tudíž nijak nezmenšuje využitelnost interiéru.

Mild-hybridní pohon umožňuje efektivně hospodařit s kinetickou energií. Elektromotor ISG, který v sobě kombinuje funkci startéru a generátoru, při zpomalování intenzivně dobíjí baterii. Tím ukládá energii, která by jinak při brzdění přišla nazmar, pro pozdější použití. Takto získaná energie pohání všechny elektrické systémy, když vůz stojí a spalovací motor se vypne. Dále pomáhá při zrychlování, když se ISG zapojí současně se spalovacím motorem. Elektromotor, který má parametry 2,3 kW a 50 Nm, zlepšuje akceleraci a snižuje spotřebu benzinu.

 

Atmosférický motor

Nový benzinový motor K12D vychází z předchozího typu K12C, přináší však řadu zásadních změn. I nadále si zachovává atmosférické plnění, čtyři válce a objem 1,2 litru. Nejvyšší výkon je 61 kW a maxima točivého momentu 107 Nm motor nově dosahuje už při 2800 otáčkách.

Motor si zachovává unikátní, dále vylepšený systém nepřímého vstřikování DualJet se dvěma vstřikovači pro každý válec. Díky tomu se obejde bez filtru pevných částic a i tak splní nejpřísnější požadavky emisních norem na produkci pevných částic.

Tři druhy převodovky

Standardně je Ignis Hybrid vybaven 5st. manuální převodovkou, která zachovává odstupňování i stálý převod stávajícího modelu. Systém 4x4 s pohonem všech kol AllGrip Auto má i nadále zkrácený stálý převod. Novinkou je automatická převodovka CVT, vyznačující se vysokou účinností zejména v městském provozu a při jízdě ustálenou rychlostí.

S kombinovanou spotřebou 3,9 l/100 km patří Ignis Hybrid k nejúspornějším modelům na trhu bez externího dobíjení. Emise CO2 dosahují pouhých 89 g/km. Stejně výlučné je postavení mezi „čtyřkolkami“ – varianta AllGrip Auto dosahuje kombinované spotřeby 4,2 l/100 km, a je tak s odhlédnutím od elektromobilů a plug-in hybridů vůbec nejúspornějším SUV s pohonem všech kol na trhu.

 
Publikováno: 22. 6. 2020 | Počet přečtení: 281