Schunk

Česká aplikace vpustí do prodejny jen stanovený počet lidí

Zpřísněná pravidla provozu prodejen vedla k poptávce po řešeních, která dokážou automaticky regulovat počet návštěvníků. Společnost Axis a čeští vývojáři z firmy CamStreamer představují aplikaci Store Occupancy Manager, kterou lze snadno nasadit do stávajícího kamerového systému Axis.

 

Softwarová aplikace Store Occupancy Manager se instaluje přímo do kamery Axis. Spojí se se softwarem pro počítání osob, následně z něj agreguje data o počtu lidí v prodejně a prostřednictvím srozumitelné infografiky je spolu s živým záběrem z prodejny zobrazuje příchozím zákazníkům na připojené LCD obrazovce. Zákazníci tak mají okamžitý přehled o tom, kolik lidí se na prodejně nachází a kolik jich ještě může vstoupit. V případě naplnění maximální kapacity pak aplikace další příchozí požádá, aby se vstupem do obchodu počkali. Mezitím jim nabídne novinky, informuje o slevách nebo změněné otvírací době. Grafiku lze jednoduše personalizovat a zobrazit jakékoliv informace, bannery i obrázky, včetně např. animovaných gifů.

Aplikace ušetří pracovníka

„Obchody většinou řeší omezení počtu zákazníků na prodejně tím, že před prodejnu postaví ostrahu. Ta má pak za úkol počítat příchozí a v případě potřeby dalším zákazníkům dočasně zabránit ve vstupu. Netřeba dodávat, že takové řešení nemusí být stoprocentně spolehlivé a je také relativně nákladné,“ vysvětluje David Capoušek, CEO firmy CamStreamer.

Technicky je řešení velmi jednoduché a flexibilní. Existuje několik scénářů zapojení, přičemž nejjednodušší vyžaduje pouze LCD obrazovku pro navigaci zákazníků, hlavní jednotku Axis FA54 se dvěma připojenými kamerovými senzory FA1105 a dvě ACAP aplikace do kamer: Aplikaci z dílny Axis Communications, Axis Occupancy Estimator, pro samotné sledování počtu zákazníků na prodejně a zmíněný Store Occupancy Manager od CamStreameru. Obě aplikace využívají výpočetní výkon kamery, není proto nutné instalovat další hardware. Řešení lze navíc propojit i s dalšími systémy, jako je ovládání dveří, světelná signalizace nebo reproduktory, které mohou automaticky přehrávat instrukce pro zákazníky.

Řešení prostřednictvím kamery slouží jako plocha pro reklamní sdělení a viditelně manifestuje přítomnost kamer na prodejně, čímž odrazuje případné zloděje. Investice do řešení se tak vrátí i v době, kdy současná omezení odezní.

 
Publikováno: 25. 5. 2020 | Počet přečtení: 214