Schunk

Automatické vysokozdvižné vozíky do úzkých prostor

Společnost Jungheinrich představila na obchodní tiskové konferenci „Innovations & Highlights 2020“ nejnovější přírůstky do svého portfolia. Jde o automatický vysokozdvižný vozík ERC 213a a multifunkční elektrický ručně vedený vysokozdvižný vozík EJD 222.

 
Nejnovější model ERC 213a kompaktní konstrukce disponuje moderní lithium-iontovou technologií, která mu umožňuje dlouhou dobu provozu. Třífázový střídavý motor zajišťuje konstantní výkon 2,8 kW a elektricky ovládaný motor zdvihu umožňuje přesně nastavitelné zvedání do výšky až 4400 mm. Díky své uzavřené ocelové konstrukci je vozík ERC 213a obzvláště odolný.

Bezpečnostní systémy, mezi které patří např. standardní bezpečnostní snímače pro zjišťování přítomnosti osob, kontrolují během provozu výskyt překážek v dráze jízdy. Nové uspořádání snímačů pro zjišťování přítomnosti osob okolo automatického vozíku zajišťuje bezpečnost ve směru jízdy, při nakládání i při zatáčení. Navigace vozíku funguje prostřednictvím laseru. Pro tento účel je možné používat odrazová skla v dráze navádění nebo kombinaci odrazových skel a prvků v okolním prostředí.



Při vývoji modelu ERC 213a vzala společnost Jungheinrich za základ sériově vyráběné vysokozdvižné vozíky, které již byly vyzkoušeny ve skutečném provozním prostředí. Zákazníci z oboru automatizace mohou díky použití osvědčené technologie vozíků získávat prospěch také v podobě dobré dostupnosti náhradních dílů. Automaticky vedené vozíky lze snadno integrovat do stávajících IT struktur nebo používat jako samostatný systém. Novinka je určena zejména pro automatizované přepravní postupy ve stísněných prostorech.

Všestranný vozík pro přepravu palet nad sebou

Druhý přírůstek - multifunkční elektrický ručně vedený vysokozdvižný vozík EJD 222 - je vhodný pro přepravu dvou palet nad sebou při výškách zdvihu do 2905 mm. Disponuje maximální nosností 2,2 t při počátečním zdvihu a 1 t při manipulaci se dvěma paletami nad sebou. Novinkou u vozíku EJD 222 je možnost výběru z široké nabídky sloupů ve třech typových provedeních a také zvýšení obratnosti díky zkrácenému rozměru L2.

Rozměr L2, který byl zkrácen o 49 mm (na 783 mm), zajišťuje zlepšenou schopnost manévrování a vysokou produktivitu i ve stísněných prostorech. Díky možnosti umístit palety ve dvou úrovních nad sebou lze dosahovat mnohem vyšší rychlosti obrátky zboží než při práci s klasickými vysokozdvižnými vozíky. Volitelně je k dispozici boční dotykové ovládání, které umožňuje snadné umístění palet. Nová řada EJD je k dispozici jak s lithium-iontovou baterií tak i s třífázovou střídavou technologií. Možné je rovněž přepínání do úsporného režimu při konstantní rychlosti. Tím je umožněno dosahování vysoké energetické účinnosti.

Individuálně přizpůsobitelná řešení

V nabídce je široká škála volitelných konfiguračních nastavení v závislosti na způsobu použití. Zákazník má možnost vybrat si vozík z 12 různých sloupů ve třech konstrukčních provedeních (jednoduchý sloup, duplex nebo triplex). Díky použití teleskopické technologie lze dosahovat vysokých hodnot maximální výšky zdvihu i při nízké stavební výšce sloupu. Tím je umožněno používání vozíku i v úzkých skladovacích prostorech. Rychlost jízdy vozíku s chodící obsluhou je navíc individuálně nastavitelná. Hnací motor vozíku pro přepravu dvou palet nad sebou umožňuje zrychlování na rychlost 5,6 km/h. Maximální nastavitelná rychlost jízdy vozíku činí 6 km/h. Dva vzájemně rovnoběžně uspořádané olejové tlumiče umožňují rychlé utlumování odpružené hmoty, čímž zajišťují potřebnou stabilitu v obou úrovních.



Zaměření na bezpečnost

Kromě produktivity a energetické účinnosti je kladen důraz také na bezpečnost řidiče, vozíku i zboží. Snížená poloha krytu baterie zlepšuje výhled na hrot vidlí. Displej je ergonomicky umístěný a snadno přístupný. Lepší viditelnost vozíku ve skladu je zajišťována odrazovými skly. Pro snížení rychlosti při projíždění v kritických oblastech je k dispozici čtyřtupňová ovládací páka s funkcí ochrany nohou. Asistenční systém speedCONTROL poskytuje ochranu proti samovolnému pohybu vzad při jízdě ve stoupajících úsecích.
 
Publikováno: 8. 4. 2020 | Počet přečtení: 286