Schunk

CertiCon vyvíjí technologie proti Covid19

Unikátní řešení MedCare 24/7 dokáže v době epidemie ulehčit zdravotnickým zařízením nebo krizovým linkám a zabránit dalšímu šíření koronaviru.

 

Česká technologická společnost CertiCon, zaměřující se na umělou inteligenci, strojové vidění a softwarová řešení pro zdravotnické přístroje, modifikuje svou aplikaci MedCare24/7 pro vzdálenou komunikaci mezi lékaři a pacienty. Toto řešení, které CertiCon vyvinul pro trh v USA, a kde jej úspěšně uplatňují partnerské společnosti CertiConu, by značně pomohl v boji proti šířícímu se virovému onemocnění Covid19.

Technologie je určena pro komunikaci lékařských institucí a pacientů v domácí péči. V současné době se nabízí využít systém pro prvotní vzdálenou diagnózu pacientů, kteří vykazují příznaky koronaviru. „Pacient se zaregistruje, uvede svůj stav, lokaci kvůli přiřazení pod příslušnou hygienickou stanici a případně další potřebné informace. Pracovník hygienické stanice tak okamžitě získá základní podklad pro následnou práci a komunikaci bez nutnosti osobního či telefonického kontaktu s pacientem,“ říká Vladimír Mařík jr., obchodní ředitel společnosti CertiCon.

Na základě filtrovaných dat může pracovník lékařské instituce efektivně reagovat a plánovat odběry pro ty nejzávažnější případy a současně plánovat návštěvy na odběry tak, aby docházelo k co nejmenší kumulaci lidí. Prostřednictvím tohoto řešení je rovněž možné hromadně informovat pacienty, případně další zájemce, o aktuální informace. Vzhledem k přetíženosti hygienických stanic a odběrných míst jde o další, velmi efektivní nástroj, jak odbavit větší množství pacientů a primárně tím nezatížit zdravotnická zařízení nebo krizové linky.

„Pro pacienty, kteří nemají přístup k internetu nebo chytrý telefon, budou stále linky k dispozici, nicméně paralelně mohou být pacienti směřováni k vyplnění dotazníků online. Řešení se dá přizpůsobit libovolným potřebám a specifikám prakticky okamžitě. Jsme připraveni systém spustit a pomoci snížit riziko další nákazy občanů,“ dodává Mařík jr.

„Medcare24/7 lze využívat i pro komunikaci s pacienty, kterým již byla nákaza potvrzena. Mohou tak komunikovat s lékaři nebo hygienickými stanicemi a poskytovat velmi rychle informace o svém stavu, jeho zlepšení či zhoršení. Systém by tedy sloužil zároveň jako dohled nad pacienty. Data by se k lékařům dostávala prakticky okamžitě, což může vést k výraznému zpomalení šíření nákazy,“ ukončuje Mařík.

 
Publikováno: 27. 3. 2020 | Počet přečtení: 433