Schunk

Test autonomního trajektu

V norském Trondheimu předvedla společnost Ericsson s operátorem Telia a norskou univerzitou NTNU demo verzi malého osobního trajektu, řízeného umělou inteligencí, který byl připojený k mobilní síti.

 

Autonomní trajekt, pojmenovaný milliAmpére, přepravil cestující napříč kanálem v trondheimském přístavu. 5G technologie od Ericssonu umožnila společnosti Telia bezpečný přenos velkého objemu dat potřebných pro podporu autonomního trajektu.

Trajekt je vybavený senzory, které monitorují nejen jeho okolí, ale také řídící systém na palubě. Tento proces generuje velké množství dat, která je třeba sdílet s řídícím centrem.

„Klíčem úspěchu tohoto pilotního projektu byla světová technologie společnosti Ericsson, která je schopná ve velmi krátkém časovém úseku přenést obrovský objem dat. Umožňuje nahrávání rychlostí více než 200 Mb/s a stahování rychlostí vyšší než 1 Gb/s,“ říká Jenny Lindqvis ze společnosti Ericsson.

„Díky rychlé analýze a zpracování dat se plavidlo dokáže samo vyhnout jakýmkoliv překážkám v cestě, umí změřit vzdálenost do přístaviště, ale také bezpečně zakotvit,“ popisuje Egil Eide, docent na Katedře elektronických systémů NTNU, a dodává, že: „V případě nouze lze plavidlo dálkově ovládat z řídícího střediska prostřednictvím stejné mobilní sítě.“

Ericsson pracuje na vývoji autonomních vozidel využívajících 5G po celém světě. Partnerstvím s operátorem Telia chce společnost mimo jiné zdůraznit environmentální přednosti samořídících vozidel.

 
Publikováno: 15. 1. 2020 | Počet přečtení: 365