ITS Schunk

Teplotní čidla pro elektromobilitu

Elektromobilita přináší nové standardy pro technologie měření teploty. I to je jedním z důvodů, proč zařazuje firma HENNLICH do svého portfolia nová odporová teplotní čidla a termočlánky Reckmann.

 

Aktivita ve vývoji a konstrukci elektrických pohonů pro nové technologie elektromobility celosvětově roste. Elektromobilita také stanovila nové standardy měření teploty. Kabely senzorů pro zkoušky v oblasti elektrických motorů a baterií musí mít zvýšenou dielektrickou pevnost. Strojírenská firma HENNLICH proto prostřednictvím svého odštěpného závodu MERES nově rozšířila portfolio produktů pro monitorování a hlídání teploty o odporová teplotní čidla a termočlánky německé firmy Reckmann.

„Produkty firmy Reckmann s označením R58 vedle automobilového průmyslu spolehlivě fungují také v řadě dalších průmyslových odvětví, např. v ocelářství, sklářství, plastikářském průmyslu nebo energetice,“ vyjmenovává Václav Patrovský, produktový manažer firmy HENNLICH pro tyto měřicí přístroje. A dodává, že tato odporová teplotní čidla a termočlánky pokrývají široký rozsah aplikací s teplotou od mínus 270 až do +1600 °C.

Minerálně izolované termočlánky

Mezi nově zařazené produktové skupiny do portfolia patří i minerálně izolované termočlánky, které jsou stále častěji vyžadovány v řadě průmyslových aplikací. Od běžných termočlánků a odporových teplotních čidel se odlišují svou rychlejší odezvou při změnách teploty, ohebností a menší velikostí. S vnějším průměrem již od 0,15 mm se snáze instalují i na špatně dostupná místa.

Změny v měření kvůli elektromobilitě

Kabely senzorů pro zkoušky elektrických motorů využívaných v elektromobilitě musí mít zvýšenou dielektrickou pevnost. „V rámci naší rozšířené nabídky máme k dispozici řadu teplotních čidel HV R58-HV-1K-xxx a R58-HV-4K-xxx, která jsou založena na funkci termočlánku podle IEC / DIN EN 60584. Díky své speciální konstrukci a zvýšené dielektrické pevnosti jsou určena pro měření teploty v automobilovém inženýrství, zejména v řízení baterií a napájení elektrických a hybridních vozidel,“ dodává Václav Patrovský.

Tato teplotní čidla jsou klasifikována jako „měřicí zařízení pro měření a testování" podle IEC / DIN EN 61010-031 a jsou testována na VDE. Kabely čidel jsou standardně k dispozici ve třech délkách (1-3 metry) a na vyžádání v délkách až 15 m. Navíc čidla teploty pro vysoké napětí jsou navržena pro provoz ve spojení se všemi komerčně dostupnými elektronickými měřicími moduly.

 
Publikováno: 29. 11. 2019 | Počet přečtení: 107