ITS OnRobot Schunk

Ford hledá desítky nových talentů

Zájem o učňovské školství se v ČR během posledních let ocitl v krizi, a tak logicky ubylo i mladých lidí s čerstvým výučním listem v kapse. Za posledních 15 let se jejich počet snížil téměř o polovinu – navíc i ve dříve velmi atraktivních oborech, jako je třeba automechanik.

 
Pro autorizované servisy automobilových dovozců je tak stále obtížnější sehnat kvalifikované mladé mechaniky. Český Ford se tento trend rozhodl změnit.

Vyučených automechaniků ve srovnání s rokem 2005 ubylo až 41 % a autoelektrikářů dokonce 71 %. To je (nejen) pro značkové servisy českého Fordu špatná zpráva – servisních zakázek totiž přibývá, ale mechaniků je stále méně.

„V současné době schází v servisní síti českého Fordu nejméně 25 mechaniků,“ říká Josef Förster z poprodejních služeb Ford Motor Company. „Naprostá většina našich dealerů se teď potýká se skutečností, že jim přibývá servisní práce, ale zároveň stagnuje nebo se i snižuje počet techniků a mechaniků. K tomu, abychom všechny zakázky zvládli vyřídit bez stresu a výrazně zkrátili čekací doby, bychom klidně dokázali ‚uživit‘ i o dalších 40 mechaniků více,“ dodává. Těm všem dnes značka Ford může nabídnout přitažlivou práci se špičkovými opravárenskými technologiemi a konkurenceschopnou mzdu, stejně jako pravidelné vzdělávání a možnost profesního růstu.

Na Ford spoléhá i Martin Prokop

Aby Ford zaujal potenciální zájemce, rozhodl se připravit speciální klip. Do přípravy videa se zapojil i soutěžní jezdec Martin Prokop, který se značkou Ford spojil značnou část své kariéry, ať už v mistrovství světa v rallye nebo v dálkových soutěžích a v Rallye Dakar, kde letos s Fordem Raptor vybojoval šesté místo v kategorii osobních automobilů. „Značka Ford mě nikdy nezklamala,“ říká český závodník ve videu, které si můžete prohlédnout zde.

Společnost zvolila tuto netradiční formu náboru poptávaných profesí kvůli nárůstu počtu zakázek ve své autorizované servisní síti, která v současnosti představuje 62 dealerství s celorepublikovým pokrytím.

K nárůstu počtu zakázek vede jak vysoká kvalita prováděného servisu, průběžně oceňovaná zákazníky, ale i množství inovativních produktů, které se v současnosti na servisech zavádějí. Jedním z nich je projekt „Video Check“, kdy zákazník získává videonahrávku o stavu svého vozidla v případě dodatečné opravy.

Zavedené projekty jako Program 5+ pro majitele starších vozidel a Motorcraft servis, určený pro opravy vozidel s ekonomickou řadou dílů, znamenají jen završení úspěchu autorizované servisní sítě Ford. Vysoká technická úroveň pracovníků servisních služeb a nejmodernější technologie jsou vynikající pobídkou pro rozhodnutí pracovat pro dealerství Ford. Vždyť celkový vozový park značky Ford čítá více než 400 tisíc vozidel!
 
Publikováno: 4. 7. 2019 | Počet přečtení: 273