ITS OnRobot Schunk

Ford Mondeo Hybrid kombi

Všechny verze Mondea byly modernizovány, pokud jde o exteriér i technologie. Zcela nové je však provedení Mondeo Hybrid kombi. Benzino-elektrické hybridní hnací ústrojí prošlo optimalizací, zaměřenou na ještě kultivovanější spolupráci obou pohonných jednotek.

 

Nové hybridní Mondeo kombi zpřístupňuje přednosti hybridního pohonu i zákazníkům, kteří potřebují větší přepravní kapacitu. Použitá hnací soustava umožňuje v mnoha provozních scénářích jízdu na tichý a úsporný elektrický pohon, přitom však zachovává dojezd a svobodu tradičního spalovacího motoru. Může jezdit i v čistě elektrickém režimu. Zejména při popojíždění v městském provozu nabízí tichý a mimořádně hospodárný provoz. Zvolená koncepce hybridního ústrojí eliminuje obavy z nedostatečného dojezdu a nevyžaduje dobíjení baterie z externího zdroje.

Řídicí software hnacího ústrojí nyní zajišťuje plynulejší akceleraci i efektivnější využití točivého momentu zážehového motoru. Hnací soustavu tvoří speciálně vyvinutý motor 2,0 l, který pracuje v Atkinsonově cyklu, elektromotor sloužící jako podpora spalovacího motoru a generátor, jenž umožňuje rekuperační dobíjení kapalinou chlazené, recyklovatelné li-ion baterie o kapacitě 1,4 kWh, uložené za zadními sedadly.

Celkový výkon hybridní soustavy činí 138 kW, kola jsou poháněna přes automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem. Rekuperací je možné zachytit až 90 % energie, která se při zpomalování či brzdění jinak ztrácí. I díky tomu nabízí kombi HEV mimořádně nízkou spotřebu paliva. Očekávané hodnoty jsou 4,4 l/100 km, respektive 101 g CO2 na kilometr.

K úspornější jízdě řidičům pomáhají rovněž podpůrné systémy jako ukazatel Smartgauge, který usnadňuje sledování spotřeby paliva a elektrické energie, řízení s elektrickým posilovačem a elektrický pohon klimatizace, chladicí soustavy a podtlakových systémů, které výrazně snižují zatížení motoru.

Nová karosářská varianta kombi nabízí zavazadlový prostor o objemu 403 litrů v základní konfiguraci a až 1508 l po sklopení zadních sedadel. Pod podlahou zavazadelníku se nachází další úložný prostor. Mondeo kombi HEV tak představuje jednu z nejatraktivnějších nabídek v segmentu hybridních manažerských vozů, navíc často finančně výhodnější než hybridní automobily nižších tříd.

Velmi zajímavou výhodu nabízí pražským řidičům, může totiž po zaplacení nízkého registračního poplatku zdarma parkovat kdekoli na modrých i fialových parkovacích zónách.

Při představení Fordu Mondeo Hybrid kombi novinářům jsem se přesvědčil, že jízda s ním je velmi příjemná, tichá, zároveň hbitá s jemným řazením převodovky. Zaujme řešení umístění baterií, zavazadlový prostor díky tomu nabízí dostatečný objem. Zástupci Fordu zároveň v podnětných přednáškách přesvědčili, že automobilka věnuje vývoji rozličných možností pohonů opravdu velkou pozornost. Do roku 2022 chce mít 40 elektrifikovaných modelů.

Oldřich Šesták

 
Publikováno: 26. 6. 2019 | Počet přečtení: 274