hnv murr

Dachser zaváží nákladními elektrokoly

Pro doručování zásilek v centrech německých měst začal využívat logistický provider Dachser elektrická kola. Svým zákazníkům zaváží zboží pomocí upravených elektrických nákladních bicyklů.

 
Nákladní elektrokola v typických barvách Dachser smějí využívat kromě komunikací pro motorová vozidla i cyklostezky a některé pěší zóny. Společnost tak reaguje na aktuální výzvy, které ztěžují doručování do samého srdce metropolí vozidly na konvenční pohon – ať už jde o opatření na ochranu životního prostředí, především kvality městského ovzduší, stále častější dopravní kolapsy či pro vozidla uzavřené zóny v centrech měst.

Každé ráno zaváží kamiony z poboček Dachseru umístěných na okraji velkých měst do mikrohubů poblíž center měst zboží určené pro distribuci v daný den. Odtud je potom rozváženo nákladními elektrokoly. Každé takové kolo disponuje ložnou plochou o velikosti jedné europalety s výškou 1,4 metru a uveze až 250 kg. Tento alternativní způsob doručování na tzv. poslední míli je odpovědí firmy na trend směřující k menším zásilkám s častější frekvencí doručování, který vzniká v důsledku ztenčujících se skladovacích kapacit v centrech měst. Kromě toho se taková nákladní kola mohou vyhnout dopravním zácpám a dostanou se i na místa, kam je motorovým vozidlům vjezd zakázán.

Například pobočka v Kolíně zahájila doručování nákladními elektrokoly do centra Kolína na začátku ledna. Restrikce pro vjezd do nízkoemisní zóny města zde vstoupí v platnost už prvního dubna. „Od našich zákazníků máme k tomuto projektu velmi dobrou zpětnou vazbu,“ říká Alexander Haak, General Manager pobočky Dachser Kolín. „Pro bezemisní zavážení do zóny, kde se nachází mikrohub, budeme používat nákladní vozy na elektropohon a v dlouhodobém horizontu bychom chtěli flotilu nákladních kol ještě rozšířit. Samozřejmě že není možné využít elektrokolo pro každou zásilku, ale v kombinaci s dalšími vozy to vidíme jako výborné a především ekologické řešení,“ objasňuje Alexander Haak.

Dachser používá elektrokola i v dalších německých městech jako Karlsruhe, Freiburg, Tübingen a Stuttgart. Plán pro další období zahrnuje rozšíření flotily o další kola, která jsou v současné době ještě ve vývoji a která by byla schopna pojmout větší zásilky nebo dokonce až dvě europalety.

Využití nákladních elektrických kol je součástí korporátního projektu City Distribution, který disponuje souborem různých opatření a řešení (tzv. toolbox) pro inovativní a udržitelný způsob doručování. Na základě požadavků může kterákoliv pobočka sáhnout po jakémkoliv vyzkoušeném opatření z tohoto toolboxu a vytvořit pro svoji doručovací oblast řešení přímo na míru.
 
Publikováno: 19. 3. 2019 | Počet přečtení: 696