ZAT AMPER 2019

Dachser přejde na li-ion technologie

  Mezinárodní logistický provider Dachser plánuje nahradit veškerou svoji pozemní manipulační techniku v Evropě, která čítá přibližně 6000 ks, technikou na energeticky úsporné lithium-iontové baterie. Stát se tak má do konce roku 2022.

 

Ve srovnání s běžnými kyselinovými olověnými bateriemi se lithium-iontové baterie vyznačují třikrát delší životností a významně kratšími nabíjecími časy. To zvyšuje flexibilitu jejich použití a odpadá nutnost speciálních nabíjecích prostor. Takto vytvořené místo v překládkové hale pak může být využito pro manipulaci s nákladem. „Když zvážíte skutečnost, že odpadnou náklady na údržbu a náklady na opravy při poškození, protože baterie už nebudou muset být každý den vyjmuty z vozidla pro dobití, pak se nasazení lithium-iontové flotily hned vyplatí samo o sobě,“ vysvětluje André Bilz, Team Leader Fleet Management Terminal Equipment společnosti Dachser.
Tato změna přispěje i k udržitelnosti životního prostředí, jelikož běžné baterie, které obsahují jedovaté olovo, se musí po cca 1200 cyklech. Naopak li-ion baterie šetří energii a tím ušetří také cca 1600 kg CO2 na manipulační vozidlo a rok. To při 6000 manipulačních prostředcích představuje 9,6 milionu kg CO2 za rok.
DACHSER chce všechny pobočky pozemní logistiky v Evropě převést na nové technologie do roku 2022. Realizace bude probíhat krok za krokem, pobočky nebudou pracovat s oběma technologiemi zároveň. Lithium-iontové technologie už byly úspěšně zavedeny na pobočkách v Radeburgu a Erlensee (pobočka pro Food Logistics) v Německu, následovat budou nové stavby a přístavby, jako např. na pobočkách ve Freiburgu či Mnichově, ve kterých už je předem počítáno s potřebnou elektrickou infrastrukturou.
Dachser bude i nadále spolupracovat s různými dodavateli manipulační techniky. U bateriových technologií, dobíjecí infrastruktury a softwaru pro management energií sází na společnost Triathlon jako svého preferovaného dodavatele.


Přechodem na lithium-iontové technologie však projekt nekončí: „Společně s našimi partnery budeme vývoj manipulační techniky posouvat dál. Cílem je zvýšit užitkovost této techniky tak, že budou vyvinuta menší, lépe manévrovatelná vozidla s nižší hmotností,“ uzavírá André Bilz.

 
Publikováno: 10. 1. 2019 | Počet přečtení: 255